به گزارش ایرنا، غلامرضا بلوطی میرزا دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:عمده کالاهای اساسی وارده به بنادر خوزستان شامل دانه های روغنی، کنجاله سویا و اقلامی است که در مرغداری ها مصرف می شود همچنین مواد اولیه کارخانه ها نیز بخش دیگری از کالاهای وارداتی است.
ناظر گمرکات خوزستان به میزان واردات ترانزیتی در گمرکات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در بحث ترانزیتی نیز حدود 2 میلیون تن وارادت ازت طی امسال انجام شد.
بلوطی میرزا به تشریح وضعیت گمرکات استان پرداخت و ادامه داد: تنها مشکل گمرکات خوزستان در زمینه زیرساختی و قطع سیستم بوده که هر بار این مشکل توسط سیستم های پشتیبانی حمایت شده و مشکل رفع می شود اما در بندرامام خمینی (ره) فعالیت ها به صورت منظم در حال انجام است و کمتر با مشکل مواجه هستیم، اما در سایر گمرکات استان به ویژه گمرکات مرزی که به لحاظ امنیت بسیار حائز اهمیت هستند، ضعف هایی داریم که در صدد توسعه زیرساخت ها در این مناطق با دستگاه های همجوار از جمله پایانه ها و شهرداری ها هستیم.
وی در ادامه از کاهش روند رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دلیل اینکه انبارهای کالاهای ما بیشتر در اهواز متمرکز است و رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان انجام می شود با کندی روند رسیدگی به این پرونده ها رو به رو هستیم، از این رو تمهیداتی اتخاذ شده است که با یکپارچه سازی سیستم، بتوانیم از تردد غیرضروری ارزیابان و طولانی شدن روند رسیدگی در مسیر شهرستان ها و مرکز استان کم کنیم.
ناظر گمرکات استان خوزستان کمبود نیرو را مشکل عمده گمرکات کشور برشمرد و اظهار داشت: در استان خوزستان عمدتا به دلیل شرایط اقلیمی با کمبود نیرو رو به رو هستیم، روند توسعه ای را تجربه کردیم اما کمتر موفق به جذب نیرو بودیم که سعی می شود به زودی این کمبود نیز رفع شود.
به گزارش ایرنا، 70 یا 80 درصد کالاهای اساسی از بندرامام خمینی وارد می شود، ارائه خدمات در گمرک این بندر به صورت شبانه روزی در چهار لاین انجام می شود.است.
9858/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.