قاسم صادقی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 21سنگر به استعداد 300 نفر و 2حسینیه با ظرفیت 400 نفر در شبانه روز برای اسکان و اجرای این طرح در یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان احداث و آماده سازی شده است.
وی به ساخت 40 سنگر عملیاتی به یاد 400 شهید دشت ذوالفقاری آبادان و نامگذاری آنها بنام شهدای روحانی، شهدای کمیته انقلاب اسلامی، سنگر دانش آموزان و سنگر شهدای پزشک اشاره کرد و افزود:فضای یادمان دشت ذوالفقاری در مساحت 10 هکتار برای بازدید کاروان های راهیان نور و گردشگران آماده شده است.
قاسمی گفت: برخی از تجهیزات و ادوات بکار گرفته شده در هشت سال دفاع مقدس به سبک زمان جنگ تحمیلی بازسازی و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است ضمن اینکه عکس های شهدای دشت ذوالفقاری نیز در حسینیه شهدا گردآوری شده است.
در آبان ماه 1359 پس از زمین گیر شدن دشمن بعث پشت دروازه های آبادان با مقاومت نیروهای مردمی این شهر و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز محاصره آبادان تا شکست حصر، حدود 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم اعم از دانشجو، کسبه، کارگر، اقلیت های مذهبی، طلبه و روحانی، عشایر به این منطقه آمدند تا از آبادان دفاع کنند.
مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری گفت:یادمان شهدای دشت ذوالفقاری سال 1394با شماره 16 به عنوان میراث هشت سال دفاع مقدس به ثبت رسید.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.