نورالله اسعدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این رابطه کشتی نگین با ظرفیت 230 نفر و شناور ایران زمین با ظرفیت 80 نفر برای انجام تورهای گردشگری مسافران نوروزی و راهیان نور در اروندرود در نظر گرفته‌ شدند.
وی با اشاره به اشتیاق زیاد گردشگران و مسافران برای دیدن طبیعت بکر اروندرود و کارون اظهار داشت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تمام تلاش خود را برای آسان سازی گردش‌ های آبی به کار گرفته است و در این زمینه بر تامین ایمنی سفرها و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در حین سفر تاکید جدی دارد.
اسعدی با بیان اینکه بندر خرمشهر آماده میزبانی از گردشگران نوروز 98 است گفت: پیش‌بینی می شود گردش‌‌های آبی در اروند و کارون افزایش یابد لذا تمام تمهیدات لازم برای ایمنی سفرها و گردش‌های دریایی اندیشیده شده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: برای کاهش حوادث دریایی در تعطیلات نوروز 98 طرح افزایش آموزش‌ همچنین نظارت بر فعالیت صاحبان شناورها در محدوده اروندرود و کارون در دست اجراست.
اسعدی افزود: در نوروز 98 پیش بینی می‌شود تقاضای گردشگری دریایی در اروندرود و کارون افزایش چشمگیری نسبت به نوروز گذشته داشته باشد.
وی ادامه داد: امید است با تعامل و همکاری صاحبان شناورها و توجه به نکات ایمنی شاهد انجام سفرهای دریایی ایمن در نوروز 98 باشیم.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه گفت: پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر با وسعت 6 هزار متر مربع، مجهز به امکانات پیشرفته و ظرفیت خدمات رسانی به یکهزار و 200 مسافر در روز آماده پذیرایی از گردشگران دریایی است و هم اکنون خط مسافری دریایی خرمشهر به کویت در این پایانه فعال است.
وی افزود: در حال حاضر کشتی مسافری نگین از نوع کاتاماران 2 روز در هفته از کویت به بندر خرمشهر و بالعکس مسافران را جابجا می کند.
نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.