رضا رضایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید روز گذشته خود از محلات تاریخی در شهرستان های شوشتر و گتوند، اظهارداشت: تصور برخی از سند ملی بازآفرینی شهری آسفالت و تغییر نمای محلات است در صورتی که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه سیاست تولید مسکن را در پیش گرفته است.

*آسفالت وظیفه شهرداری است
وی با بیان اینکه انجام اقدامات زیربنایی لازمه توسعه محلات است، بیان داشت: آسفالت کردن خیابان ها و نیز ساختن پیاده رو از وظایف شهرداری ها است اما ما در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به دنبال ایجاد مسکن هستیم.
این عضو شورای برنامه ریزی با تاکید بر اینکه مناطقی که استعداد و ظرفیت بازآفرینی شهری با رویکرد تولید مسکن را دارند در اولویت های اجرای این اقدام جامع مشترک در چارچوب یک نظام هماهنگ در سیاست گذاری توسعه شهری قرار خواهند گرفت، افزود: برابر مجوز وزیر راه و شهرسازی به استان ها، محلات و مناطقی که واحدهای مسکونی آنها در معرض خطر هستند می توانند از امتیازات این طرح بهره مند شوند.
وی همچنین در خصوص وضعیت ورودی مسکن مهر، بیان داشت: این کار در شهرهای با جمعیت زیر 25هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است اما در هر صورت این اداره کل تلاش می کند تا مشکلات موجود در این حوزه رفع شوند.

*قیر برای انجام بازآفرینی شهری موجود است
وی همچنین درباره اختصاص نیافتن قیر به برخی پروژه ها ، عنوان کرد: راه و شهرسازی تنها می تواند به بحث بازآفرینی شهری در حوزه بافت های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی قیر اختصاص دهد.
رضایی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام به عنوان یک اصل و برنامه جدی در دولت مطرح است، گفت: با وجود همه تلاش هایی که صورت گرفته اما همچنان با مشکل کیفیت جاده های روستایی رو به رو هستیم اما برای رسیدگی به این وضعیت با جدیت پیگیر اعتبارات این بخش هستیم.

*تصمیم گیری درباره طرح جامع شهرهای خوزستان
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان ادامه داد: همچنین در زمینه طرح های جامع شهرها به زودی تصمیم گیری های دقیق و کارشناسی شده ای صورت می گیرد و این درحالی است که برخی از این طرح ها برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی ارسال شده اند.
کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی معتقد هستند که بافتهای ناکارآمد شهری پهنه هایی از شهر هستند که درمقایسه باسایر پهنه های شهر از جریان توسعه عقب افتاده و به کانون مشکلات و نارسایی ها تبدیل شده اند.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.