به گزارش ایرنا امام جمعه موقت آبادان شنبه در این آئین در سخنانی گفت:مسجد محل نشر فرهنگ اسلامی است و همانطور که در صدر اسلام مسجد محور توسعه بود باید امروز نیز مساجد محور توسعه ارزش ها باشند.
حجت الاسلام علی نجیبی افزود: یکی از راهکارهای مهم در بهره‌مندی از فرهنگ قرآن انس با قرآن مجید است که در کنار توجه به زییاخوانی قرآن کریم در آیات آن نیز باید تدبر کنیم و راه راست و صحییح زندگی کردن را از آن بیاموزیم.
مدیر حوزه علیمه آبادان گفت: انس با قرآن کریم موجب نشاط و شادابی انسان، هم در زندگی روزمره‌ و هم موجب پاداش اخروی خواهد شد.
وی به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت و اقتصاد کشور اشاره کرد و بیان داشت:رهبری به درستی راه برون برفت از مشکلات را بیان کرده و با بهره گیری از مفاهیم قرآنی و اهل بیت می توان تمام مشکلات را پشت سرگذاشت.
امام جمعه موقت آبادان به زندگینامه و چگونگی شهادت چند شهید هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: شهدا با خون خود درس ایثار و از خود گذشتگی را برای جوانان به ارمغان گذاشتند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در گفت و گو با ایرنا به فعالیت 60 کانون فرهنگی، هنری مساجد در شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان پایگاه های منسجم و دائمی فرهنگی و هنری، مد نظر هستند که رشد و تکامل این کانون ها در رشد و تکامل فرهنگی و هنری منطقه تاثیر مستقیم دارد.
حمید بحرینی افزود:در سومین دوره از مسابقات قرآن و عترت کانون های فرهنگی، هنری مساجد منطقه آزاد اروند 388 نفر از اعضای کانون های مساجد آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده در رشته قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، احکام، مداحی به رقابت معنوی پرداختند.
وی اظهار داشت:در این دوره از مسابفات در رشته قرائت 50 نفر، در رشته حفظ67 نفر، در رشته ترتیل42 نفر رشته، در بخش اذان 75 نفر، در رشته احکام 90 نفر در و در بخش مداحی 64 نفر شرکت کردند.
این جشنواره به مدت 2 روز در مسجدالنبی(ص) اروندکنار برگزار شد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.