به گزارش ایرنا کورش مودت چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه 45 خانوار در این مجتمع 6 طبقه سکونت دارند افزود: با توجه به مصوبه اخیر شورای تامین ،شهرداری خرمشهر با همکاری نیروی انتظامی باید این مجتمع را هر چه سریعتر تخلیه کنند چرا که هیچ گونه تاخیر و تعلل در این رابطه پذیرفتنی نیست.
وی گفت: شهرداری باید نسبت به تخریب سریع این مجتمع مسکونی اقدام کند و نباید اجازه داد تخلیه این ساختمان طولانی شود چون این ساختمان علاوه بر ناامن بودن بهداشتی هم نیست.
فرماندار خرمشهر در بخش دیگری به سفرهای نوروزی و حضور کاروان های راهیان نور به خرمشهر اشاره کرد و گفت: در نوروز گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور و مهمانان نوروزی به خرمشهر سفر کردند که پیش بینی می شود نوروز امسال به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی جمعیت بیشتری به خرمشهر سفر کردند لذا باید امکانات لازم برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی مهیا شود.
مودت ساماندهی پارکینگ ها و استقرار کمپ های نوروزی را ضروری دانست و گفت:پلیس راهور نیز نسبت به رفع گره ترافیکی در مسیر پل آزادی و بازار اروند اقدام کند.
وی برپایی هشت پایگاه امداد نوروزی از سوی هلال احمر در مبادی ورودی خرمشهر را یاد آور شد و گفت: پایگاههای امداد و نجات رودخانه ای نیز از سوی هلال احمر در ایام نوروز پیش بینی شده است.
وی بر اجرای طرح پاکسازی و نظافت شهر با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: طرح پاکسازی و نظافت شهر با همکاری مردم، سمن ها و مشارکت دستگاههای اجرایی قبل از نوروز انجام شود.
سرپرست فرمانداری خرمشهر ساماندهی دست فروشان بازار امام علی (ع) این شهر را ضروری دانست و افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز نسبت به کنترل بازار شب عید اقدام کند.
وی در ادامه به تشریح مسایل و مشکلات شهرستان خرمشهر پرداخت و گفت: خرمشهر با این قدمت و آوازه هنوز از خیلی از خدمات و امکانات اولیه محروم است لذا از دستگاه های اجرایی انتظار می رود نسبت به رفع مشکلات و کمبودها و نیز توسعه این شهرستان اقدام کنند.
وی پروژه های عمرانی تعریف شده در خرمشهر را 110 طرح عنوان کرد و گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود نسبت به پیگیری این طرح اقدام کنند.با توجه به اینکه هیچ کدام از جاده های خرمشهر چهار خطه نیست از اداره راه و شهرسازی انتظار می رود برای جذب اعتبار و ساماندهی راهها و ورودی های این شهر اقدام کند.
مودت گفت: با پیگیری استاندار خوزستان موافقت وزیر راه و شهرسازی برای چهار بانده کردن محور اهواز - خرمشهر اعلام شده است.
حجت الاسلام محمدجواد عادل پور امام جمعه مینوشهر نیز در این نشست بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: مسئولان در رابطه به طهارت اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید اقماض کنند.
شهردار خرمشهر در این نشست بر ترمیم نوارهای حفاری از سوی دستگاههای مربوطه تاکید کرد و گفت: در کوی مولوی نوارهای حفاری شرکت های گازو فاضلاب بلاتکلیف مانده اند و لازم است نسبت به ترمیم آنها اقدام شود.
داوود دارابی اظهار داشت: این آمادگی را داریم که با مشارکت شرکت ها و ادارات مربوط نسبت به پاکسازی و نظافت شهر اقدام کنیم.ساختمان های مخروبه و رها شده که اکثرا متعلق به برخی ادارات و بانک ها می باشند باید رفع تکلیف شوند.
شهردار مینوشهر در این نشست آمادگی این شهرداری را برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور اعلام کرد و گفت:یادمان شهدای علقمه در محدوده جزیره مینو واقع شده که در ایام نوروز میزبان کاروان های راهیان نور است.
هاشم سیاحی افزود: جزیره مینو با داشتن اماکن گردشگری و مضیف های سنتی و ساحل اروند صغیر علاوه بر جذب گردشگران نوروزی و راهیان نور در ایجاد اشتغال و کسب و کار مردم بومی این منطقه تاثیر گذار است.

** پیش بینی حضور 2 میلیون نفر راهیان نور و مهمانان نوروزی
دبیر ستاد راهیان نور شهرستان خرمشهر در این نشست گفت: پارسال حدود 2 میلیون نفر در قالب کاروان های راهیان نور و مهمانان نوروزی برای بازدید به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به خرمشهر سفر کردند.
سرهنگ عبدالامیر عریضاوی افزود: کاروان های راهیان نور و مهمانان نوروزی همه ساله در ایام نوروز برای زیارت و بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس، یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای کربلای 4 علقمه، یادمان شهدای نهر خین، گلزار شهدا و مسجد جامع به خرمشهر سفر می کنند.
وی ساماندهی و معرفی اماکن اسکان کاروان های راهیان نور را لازم و ضروری خواند و گفت: با توجه به اینکه مکان های اسکان در خرمشهر متمرکز نیست می بایست در سامانه راهیان نور این اماکن ثبت شوند تا بتوانیم آماری از اسکان کاروان های راهیان نور داشته باشیم.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.