مهرداد پهلوان زاده چهارشنبه در حاشیه رقابت های شطرنج جام کارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات برای دومین بار به صورت بین المللی در اهواز برگزار شد.
وی افزود: سال گذشته حدود 200 شرکت کننده از 14 کشور جهان حضور داشتند اما امسال بیش از 300 شرکت کننده از 20 کشور با یکدیگر پیکار کردند که بازیکنان ایرانی موفق به کسب نتایج خوبی شدند.
وی افزود: شطرنج بازان جدول A این رقابت ها همگی از بازیکنان مطرح کشورهای جهان بودند و این امر موجب شد تا بچه های ما بتوانند با حریفان قدرتمند تر از خود دست و پنجه نرم کنند.
وی گفت: ما نمی خواهیم صرفا مسابقاتی برگزار کنیم که بازیکنان ایرانی راحت مقام کسب کنند و خوشحالی ما فراهم شود.
رییس فدراسیون شطرنج گفت: در یک ماه اخیر سه مسابقه 'جام فجر' 'جام کاسپین' و 'جام کارون' را برگزار کردیم و سعی کردیم از شطرنج بازان خارجی دارای ریتینگ بالا استفاده کنیم که خوشبختانه بچه های ما موفق شدند در 2 مسابقه رتبه اول را به خود اختصاص دهند اگرچه این موضوع باعث خستگی بازیکنان ایرانی شد و آن ها نتوانستند در جام کارون و در جدول A درخشان ظاهر شوند.
وی در خصوص عدم نتیجه گیری مسعود مصدق پور قهرمان سال گذشته این رقابت ها گفت: مصدق پور به دلیل حضور در مسابقات مختلف بسیار خسته نشان داد و نتوانست آن طور که باید نتیجه لازم را کسب کند. وی از اول دی ماه تاکنون در پنج تورنمنت مهم شرکت کرده که در جام کاسپین انزلی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.
پهلوان زاده در خصوص عملکرد بچه های خوزستانی حاضر در این رقابت ها گفت: شطرنج بازان خوزستانی نتایج خوبی در جدول B به دست آوردند و به نوعی تمام مدال های این جدول را کسب کردند.
وی گفت: شطرنج خوزستان آینده خوبی دارد چرا که این استان از معدود استان هایی است که استاد بزرگ و بین الملی دارد و به جرات می توان گفت جزو اولین ها در کشور است.
وی در خصوص میزبانی این رقابت ها گفت: همین که ما از بازیکنان هیچ گونه شکایتی را دریافت نکردیم نشان می دهد که میزبانی اهواز برای دومین سال متوالی در حد خوبی بوده است.
رییس فدراسیون با اشاره به این که در سال 98 میزبان مسابقات بین المللی مختلفی هستیم گفت: حضور مستمر شطرنج بازان ایرانی در مسابقات بین المللی، جایگاه شطرنج کشور را در رنکینگ جهانی ارتقا می دهد.
وی گفت: برای فراگیر کردن شطرنج باید تب شطرنج را در جامعه زیاد کرد و برای رسیدن به این مهم میزبانی مسابقات بین المللی را به استان های مختلف کشور دادیم.
وی با بیان اینکه شطرنج در بیشتر استان ها فعالیت قابل قبولی دارد افزود: با برگزاری مسابقات در سطح کشور استعدادها شناسایی می شوند و فدراسیون برای رشد و پیشرفت آنها شرایط حضورشان در مسابقات بین المللی را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون با قهرمانی ویتالی برنادسکی شطرنج باز اوکراینی به پایان رسید.
9879/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.