به گزارش ایرنا یک عضو شورای شهر اهواز روز چهارشنبه در شصت و هشتمین نشست علنی شورای شهر اهواز در محل سالن اجتماعات این شورا پیرامون مناقصه جذب نیروی حراست شهرداری اهواز گفت: قراردادهای نیروی حراست شهرداری اهواز به صورت یک طرفه به نفع کارفرما هستند که این امر ظلم به کارکنان است.
سید ناصر موسوی نژاد افزود: پیش از انعقاد هر قرارداد باید یک رونوشت از مفاد آن در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد اما تاکنون محقق نشده است.
وی تصریح کرد: کارکنان حراست بیست میلیون ریال حقوق دریافت می کنند اما در زمان پرداخت حق بیمه حقوق آنها را هشت تا 10 میلیون ریال عنوان می کنند که این امر نوعی رانت یا سرقت از بیت المال است و در عین حال این کارکنان در زمان بازنشستگی و تسویه حساب متضرر می شوند.
موسوی نژاد با انتقاد از عدم شفافیت حراست شهرداری اهواز یادآور شد: از حراست شهرداری انتظار می رود درخصوص مفاد قراردادها شفافیت بیشتری داشته باشد، مفاد این قرارداد به دلیل رفتار نامناسب نیروهای حراست با نیروها دارای اشکالاتی است.
به گفته وی میزان حقوق و بیمه کارگران واقعی نیست و نیروهای حراست از این مساله بسیار ناراحت و نگران هستند.
این عضو شورای شهر اظهار داشت: حدود 2 ماه پیش نامه ای برای دریافت لیست بیمه خدمات به شهرداری ارسال کردیم اما تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص ارسال نشده است و شهردار پاسخگوی شورا نیست.
وی ادامه داد: ریاست کمیسیون ها و هیات رییسه شورای شهر اهواز اختیار ارسال نامه به شهرداری درخصوص پیگیری مسائل را دارند اما از جانب شهرداری هیچ پاسخی دریافت نمی شود.
موسوی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: شهرداری نیروهایی تحت عنوان نیروی خدماتی استخدام می کند تا با حقوقی نصف حقوق حراست، آنها را در این پست مشغول به کار کنند.
وی با اشاره به عدم رضایت شهروندان از خدمات شهری ادامه داد: حدود 600 نفر از نیروهای خدماتی شهرداری اهواز به سایر بخش ها منتقل شده اند با این وضعیت نمی توان انتظار ارائه خدمات مطلوب را داشت.

**برخی سفارش ها علت تحمیل نیرو به شهرداری
همچنین سید محسن موسوی زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: درحال حاضر تعداد زیادی نیروی کار به نام بخش فضای سبز وارد بدنه شهرداری شده اند اما در سایر بخش ها هستند.
وی ادامه داد: وجود این شرایط به شهردار فعلی یا سابق باز نمی گردد بلکه نتیجه وجود برخی سفارش ها برای جذب نیروهای کار است.
در ادامه عبدالزهرا سنواتی ریاست شورای شهر اهواز با انتقاد از برخی اقدامات شهرداری گفت: در سال گذشته به دلیل تعداد بالای مناقصه های شهرداری فرصت کمی برای بررسی داشتیم و از سویی دیگر شهرداری با شیطنت این مناقصه ها را در آخرین لحظات ارائه می داد تا سریعتر تصویب شوند.
وی خطاب به مدیران شهرداری تصریح کرد: از این پس باید لیست بیمه و حقوق کارکنان با دارا بودن مهر بانک، بیمه و گواهی کارکرد ارائه شود.

**بسیاری از مناقصات شهرداری ایراد دارد
محمد هادی قنوات دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با اشاره به عدم همکاری شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی در بحث پرداخت مطالبات اظهار داشت: نباید درخواست تصویب چنین مناقصاتی به صورت ناگهانی به صحن شورا وارد شوند.
وی افزود: شهرداری این مناقصات را در آخرین لحظات به صحن شورا تقدیم می کند تا با کمترین بررسی تصویب شوند.
هادی قنوات با اشاره به اینکه نسبت به بسیاری از مناقصات ایراداتی وارد است یادآور شد: از سویی دیگر مساله اعمال چهار درصد به حقوق کارکنان تحت عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور یکی از موضوعات مورد مناقشه است و متولی پرداخت آن مشخص نیست.
وی خواستار بازنگری در مناقصات شهرداری شد و تصریح کرد: باید در خصوص مطالبات پرسنلی شفاف ‌سازی شود.
بنابراین گزارش، بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری اهواز به مبلغ شانزده هزار و 220 میلیارد ریال به تصویب رسید که از این میزان 16 هزار و 20 میلیارد ریال عمرانی و پنج هزار و 560 میلیارد ریال جاری است.
همچنین لایحه برگزاری مناقصه تامین 308 نفر نیروی انسانی مورد نیاز بخش حراست شهرداری اهواز مشروط به ارائه لیست حقوق و بیمه افراد مصوب شد.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.