مدیرکل راه آهن جنوب در دوازدهمین گردهمایی معاونین فنی ادارات کل مناطق راه آهن جمهوری اسلامی در اهواز، گفت: در حال حاضر از نظر جابجایی مسافر در کشور در مقام چهارم قرار داریم که تلاش می کنیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عبدالکریم درویش زاده صبح امروز چهارشنبه ۸ اسفند ماه در دوازدهمین گردهمایی معاونین فنی ادارات کل مناطق راه آهن جمهوری اسلامی که در اهواز برگزار گردید، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: اداره کل راه آهن جنوب از ۳۲۰ کیلومتری شهرستان اندیمشک آغاز می شود.

مدیرکل راه آهن جنوب ضمن اشاره به اینکه خوزستان تنها استانی است که ۲ اداره کل راه آهن جنوب و زاگرس را دارد، تصریح کرد: ساخت راه آهن از سال ۱۳۰۶ از بندر امام خمینی آغاز و در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسید و در حال حاضر دارای ۶۹۹ کیلومتر خطوط اصلی و ۲۳۴ کیلومتر خطوط فرعی است.

وی در خصوص آمار حمل و نقل اداره کل راه آهن جنوب عنوان کرد: با توجه به اهمیت جابجایی بار با خطوط ریلی توانستیم با افزایش ۵/۵ میلیون تن بار در سال ۹۳ به ۹ میلیون تن بار در ۱۱ ماهه سال جاری، به رشد ۶ درصدی دست پیدا کنیم.

درویش زاده در خصوص آمار جابجایی مسافر با خطوط راه آهن جنوب خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری با رشدی ۷۰ درصدی مواجه بوده ایم.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: در حال حاضر با ۳ قطار به تهران، ۲ قطار به مشهد و ۱۴ قطار حومه ای بصورت روزانه در حال فعالیت هستیم.

وی گفت: چشمه های بار در استان که قابلیت جابجایی دارند را در مناطق مختلف شناسایی کرده و درصدد جذب آنها هستیم.

درویش زاده در خصوص اتصال مراکز صنعتی به شبکه های ریلی عنوان کرد: حمل ۲ میلیون تن شمش از شرکت فولاد به بندر امام خمینی و بهسازی خط قدیمی به طول ۱۷۵ کیلومتر برای رساندن سرعت قطار به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و آمادگی برای ارتقا به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت از جمله این موارد است.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اهم پروژه های انجام گرفته یا در دست اقدام توضیحاتی داد و در مورد بهسازی خطوط در شبکه کارون _ بیشه، گفت: بهسازی کامل این خط موجب افزایش ایمنی خطوط جنوب خواهد شد.

وی در خصوص پروژه های ضروری آتی برای استان خوزستان خاطرنشان کرد: پروژه های احداث خطوط راه آهن درور _ اندیمشک و بندر امام _ خرمشهر همچنین اتصال خط شلمچه_ بصره و بندر خشک در شمال خوزستان و اتصال کارخانجات و شهرک های صنعتی استان به شبکه ریلی، بازسازی و توسعه ایستگاه راه آهن اهواز، را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.