محمد آلاله روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس این بیمه نامه که به تازگی بین اداره کل امور عشایری و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان منعقد شده همه 2.5میلیون راس دام سبک عشایر کوچ رو زیر پوشش بیمه پایه قرار می گیرند.
وی سهم بیمه هر راس دام سبک را 12هزار و 312 ریال عنوان کرد و افزود: کل گله های دام سبک عشایر استان خوزستان با مساعدت اتحادیه های تعاونی عشایری در برابر حوادث خطرآفرین همچون سیل و بیماری های خاص زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می گیرند.
آلاله سقف پرداخت خسارت هر راس دام سبک را سه میلیون و 990هزار ریال عنوان کرد و افزود: یک بیمه تکمیلی نیز برای دام سبک عشایر تعریف شده که بر اساس آن گله های دام عشایر کوچ رو در برابر حوادثی همچون صاعقه ، مارگزیدگی ، تصادف در جاده ها ، سقوط از کوه ، طاعون و انفجار مین ، بیماری های عفونی و تب برفکی و بیماری های نوظهور که به تایید دامپزشکی خوزستان برسد زیرپوشش بیمه قرار می گیرند.
وی سقف بیمه تکمیلی را 82هزار و 47ریال برای هر راس دام عنوان کرد و از عموم عشایر استان خوزستان بر اساس تفاهم نامه فی مابین صندوق بیمه کشاورزی و امور عشایری خواست نسبت به بیمه دام های سبک خود اقدام کنند.
در جریان سیل آذر ماه امسال حدود 300راس دام سبک عشایر کوچ رو شمال خوزستان بر اثر بروز سیل و آبگرفتگی تلف شدند.

**بیمه خرما و مرکبات
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه از شروع بیمه خرما و مرکبات استان از اول اسفند ماه 1397 خبر داد.
آلاله از عموم نخلداران استان خواست نسبت به بیمه محصول خود تا 31 اردیبهشت ماه 1398 و برای مرکبات تا 31 فروردین ماه 1398 اقدام کنند.
وی هدف از بیمه محصولات کشاورزی و باغی را افزایش ضریب امنیت غذایی کشور از طریق صندوق بیمه و کمک به وضعیت مالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: حدود 56درصد حق بیمه را دولت و 44 درصد را کشاورز پرداخت می کند.

** بیمه ماهیان گرمابی از 15اسفند شروع می شود
مدیرگروه خدمت بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه ماهیان گرمابی از 15اسفند 1397 شروع و تا آخر فروردین ماه 1398 ادامه می یابد.
وی از عموم آبزی پروران خواست نسبت به بیمه کردن ماهیان پرورشی و تاسیسات آن اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث ، بتوان از صنعت آبزی پروری استان حمایت کرد.
در استان خوزستان 15هزار هکتار زمین برای آبزی پروری ماهیان گرمابی در شمال ، مرکز و جنوب خوزستان اختصاص یافته است که بیشتر به صورت سنتی فعالیت می کنند.
سالانه حدود 60تا 65هزار تن انواع ماهیان گرمابی در خوزستان تولید می شود که از این میزان حدود 30هزار تن آن به عراق صادر می شود.
سنتی کار کردن ، آلودگی زیست محیطی و نبود آب کافی از مهمترین چالش های آبزی پروری در خوزستان است.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.