جمعی از شهروندان بندر امام خمینی می‌گویند: در خصوص صلاحیت شهردار بندر امام خمینی ابهاماتی داریم که متأسفانه شورای شهر حاضر به پاسخگویی و شفاف‌سازی در این خصوص نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از این شهروندان بندر امامی به ایلنا گفت: ﻗﺒﻞ از ﺻﺪور ﺣﮑﻢ ﺷﻬﺮدار ﺑﻨﺪر اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ ﺑﺎرﻫﺎ ﺑا اﺳﺘﺎﻧﺪاری ﺧﻮزﺳﺘﺎن، وزارت ﮐﺸﻮر و ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎزرﺳﯽ ﮐﻞ ﮐﺸﻮر مکاتبه داﺷﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺻﺪور ﺣﮑﻢ ﺷﻬﺮدار ﺑﻪ آیین‌نامه اﺣﺮاز ﺷﺮاﯾﻂ این ﺳﻤﺖ ﺗﻮﺟﻪ ﺷﻮد ولی متأسفانه ﺗﻮﺟﻪ ﻧﺸﺪ و ﻧﻘﺾ ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺖ.

همچنین طبق ماده 80 و 82  ﻗﺎﻧﻮن ﺷﻮراﻫﺎ از ﺷﻮرای اسلامی ﺷﻬﺮ بندر امام خمینی درﺧﻮاﺳﺖ داﺷﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺷﻬﺮدار ﻃﺒﻖ آیین‌نامه‌ی اﺣﺮاز شرایط ﺳﻤﺖ  ﺷﻬﺮدار، ﺑﺮرﺳﯽ گردیده و اعلام شود که آیا منافاتی با قوانین موجود وزارت کشور دارد یا خیر؟ که متأسفانه شورای شهر سکوت کرده و ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻠﺐ اﻋﺘﻤﺎد و ﺑﺪﺑﯿﻨﯽ ﻣﺮدم ﺑﻪ شورا ﺷﺪه اﺳﺖ.

از طریق فرمانداری شهرستان ماهشهر نیز به‌عنوان ناظر بر مصوبات شورای شهر، پیگیر مسئله شدیم که از آنجا نیز پاسخی دریافت ننموده‌ایم.

حال انتظار ما این است یا شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی در این مورد و همچنین موضوع سکونت شهردار شفاف‌سازی نماید و یا دستگاه‌های نظارتی مرتبط، به این موضوع ورود کرده و پاسخی به پرسش افکار عمومی داده شود.

اخیرا ضعف عملکرد شهرداری و شورای شهر در برآورده کردن حداقل انتظارات شهروندان، به یکی از معضلات جدی این شهر بندری تبدیل شده که اعتراض گلمرادی نماینده مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشته است.

  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.