همایون یوسفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: به رغم مشکلات و تنگناهای مالی که به هرحال برای سال آینده وجود دارد، این مبلغ برای کنترل ریزگردها و مسائل حوزه برق در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: این مبلغ از جهت ریالی تقریبا معادل 150 میلیون دلاری است که به این موضوع در سال جاری اختصاص داده شده بود .
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبنای اعتبارات ارزی در بودجه سال آینده کشور یورو است، تصریح کرد: این مبلغ با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس مجددا در لایحه بودجه کشور برقرار است.
یوسفی گفت: اقدامات برای کنترل ریزگردها در استان خوزستان از اسفندماه سال 1395 آغاز شد و این اقدامات در سال 98 و سالهای بعد ادامه پیدا می کند.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: با اقداماتی که صورت گرفت در حال حاضر شدت و میزان گرد و غبار در استان خوزستان کمتر شده، بررسی ها نشان می دهند که تعداد روزهای سالم در استان امسال افزایش پیدا کرده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم خوزستان نسبت به پدیده گرد و غبار دغدغه های زیادی دارند لازم است ردیف اختصاصی به این موضوع در لایحه بودجه سال های آینده کشور نیز ادامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش ، پیش از این بودجه مربوط به ریزگردها حذف شده بود.
بالغ بر یک میلیون و 200 هزار هکتار از زمین های خوزستان را بیابان تشکیل داده که نقش مهمی در ایجاد پدیده گرد و غبار در این استان دارند و گفته می شود بین 30 تا 40 درصد این گرد و غبارها منشا داخلی دارند.
خوزستان بیش از 15 سال است که درگیر پدیده گرد و غبار است اما توفان گرد و غبار بهمن 95 که باعث قطع آب و برق در تعدادی از شهرهای خوزستان شد، معضل گرد و غبار و تبعات اجتماعی آن را وارد مرحله جدیدی کرد.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.