حسن شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تعداد ساکنان روستای مومنیه یک و 2 بالغ بر50 نفر است بیان کرد: شکسته شدن این سیل بند باعث جاری شدن سیلاب در روستاهای مومنیه یک و 2 و مناطق اطراف این روستا از جمله روستاهای بنی نعامه جنوبی و غمیجه این شهرستان شده است.
وی گفت: بیش از 80 درصد مزارع این منطقه به زیر آب رفته و خسارت زیادی را به کشاورزان وارد کرده است.
معاون فرماندار شهرستان هویزه با اشاره به اینکه برآورد خسارت سیلاب در این منطقه توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام می شود بیان کرد: در حال ترمیم سیل بند روستای مومنیه بخش نیسان هویزه هستیم و به احتمال زیاد این سیل بند تا سه شنبه هفته جاری ترمیم شود.
وی با اشاره به اینکه این سیل بند دیروز یکشنبه شکسته شد ادامه داد: خروجی آب از سد کرخه به 470 مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته که افزایش میزان خروجی آب و فرسوده بودن سیل بند مومنیه باعث شکسته شدن این سیل بند و جاری شدن سیلاب در این مناطق شده است.
در بهمن امسال با افزایش آب از سد کرخه و به دنبال آن افزایش دبی رودخانه کرخه های و نیسان، سیل بند شهر رفیع و روستای نهیرات شکسته شد که باعث تخلیه اهالی شهر رفیع شد.
16 سیل بند در شهرستان هویزه وجود دارد که پنج مورد از آنها در مسیر رودخانه نیسان در روستاهای مؤمنیه، گرایشیه، نهیرات، بیت کوار و بنی نعامه شمالی شرایط حساسی دارند که در حال استحکام بخشی هستند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.