با اینکه ماه‌هاست از پایان گرفتن تجمعات کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز گذشته و مسئولان وعده‌های زیادی به آنان داده‌اند، اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی است. تنها نکته مثبت، به‌روز شدن پرداخت حقوق کارگران است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد ایران معتقدند نه‌تنها مشکلات صادرات گروه ملی حل نشده است، بلکه ۳ شرکت فولادی که محصولی همانند گروه ملی را تولید می‌کنند در حال صادر کردن محصولات خود هستند.

یکی از  کارگران این شرکت درباره اهمیت شورای کارگری که امروز حلقه‌  گم‌شده این شرکت است، گفت: مدیران شرکت هیچ همکاری مثبتی در راستای تشکیل شورای کارگری نمی‌کنند. در حالی‌که شورای کارگری در این موقعیت حساس می‌تواند با ایفای نقش واسطه میان کارگران و مجموعه مدیریتی شرکت از بروز اقدامات تخریبی و اعتصابات جلوگیری کرده و با ارائه پیشنهاد و راهکار، موجب ارتقای عملکرد شرکت و حل مشکلات آن شود. همچنین ایجاد این شورا موجب دلگرمی کارگران برای هم‌اندیشی و پیشبرد اهداف خواهد شد، ولی متأسفانه مدیران برای به خطر نیفتادن قدرت خود در شرکت، تن به این کار نمی‌دهند.

وی افزود : مدتی است  شایعاتی مبنی بر تغییر تیم مدیریتی کنونی و عدم ثبات در مدیریت شرکت به گوش می‌رسد که اغلب کارگران به‌رغم مشکلات موجود با تغییر آن موافق نیستند. زیرا یک تیم مدیریتی خوش‌فکر و توانا که برنامه بلندمدت داشته و بتواند ثبات ایجاد کند در حال حاضر برای شرکت ضروری است .

یکی دیگر از کارگران نیز  درباره مخارج و بدهی‌های شرکت گروه ملی فولاد، گفت: اعطای پست ریاستی و کارشناسی برای حدود ۴۰ نفر، در حالی که شرکت با بدهی‌های عدیده‌ای روبه‌روست منطقی به نظر نمی‌رسد درحالی‌که حقوق یک کارشناس بیش از ۶ میلیون تومان است.

کارگران گروه ملی فولاد معتقدند عدم تزریق سرمایه کافی جهت خرید مواد اولیه و قطعات استهلاکی کارخانه‌ها و ظرفیت تولید کمتر از ۳۰ درصد، دوباره این شرکت را به زمین خواهد زد.

یکی از کارگران گروه ملی خاطرنشان کرد: خط ۳ از بخش یکِ شرکت گروه ملی فولاد محصول استراتژیک کلاف (۸،۱۰ و۱۲ میل) تولید می‌کند که در بازار کمیاب است و به دلیل عدم تزریق مواد اولیه غیرفعال است. همچنین بخش ذوب تولیدکننده شمش نیز می‌تواند مواد اولیه تولید کند که آن نیز فعال نیست.

وی افزود: بخش لوله که در کشور منحصربه‌فرد است به دلیل عدم تعویض قطعات مستهلک و با وقفه‌های طولانی در تولید روبه‌رو است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.