به گزارش ایرنا ایرج شهین باهر روز دوشنبه در آئین نامگذاری میدان سه راهی دزفول - سردشت - شهیون در تالار پادگان شهید مهدی باکری دزفول افزود: همواره از مردم دزفول به عنوان مردمی مقاوم یاد می شود.
وی با بیان اینکه مردم دزفول برای مردم تبریز قابل احترام هستند، گفت: به پاس این احترام و تشکر از نامگذاری میدانی به نام شهید باکری در دزفول، بلوار و خیابانی در تبریز نیز به نام شهدای دزفول نامگذاری خواهد شد.
شهردار تبریز به ارتباط مردم دزفول و تبریز در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اکنون فاصله ای بین مسئولان و مردم ایجاد شده که لازم است مسئولان نحوه رفتار شهدا و فرماندهان با زیردستان خود را به یاد آورند تا فاصله ها کمتر شود.
شهین باهر اظهار امیدواری کرد مسئولان با الگو گرفتن از رفتار شهدا فاصله خود را با مردم کمتر کنند.
وی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مدرسه و دانشگاهی بود که تا ابد می تواند نحوه تفکر و عمل کردن را به ما بیاموزد و موجب وحدت ملی شود.
امام جمعه دزفول نیز نامگذاری این میدان به نام شهید مهدی باکری را توفیقی برای این شهرستان دانست و حضور دلاورمردانی چون همرزمان شهید باکری در دزفول را گرامیداشت.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: نامگذاری میدانی به نام شهید باکری در دزفول در کنگره شهید باکری مصوب شد، همچنین پیشنهاد خواهرخواندگی نیز مطرح شده است که در بازدید از شهر تبریز این موضوع نیز تصویب خواهد شد.
وی افزود: مردم همچنان به خون شهدا متعهد هستند زیرا تنها چیزی که ما را از معضلات و مشکلات خارج می کند تمسک به راه شهدا است.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه تمسک به شهدا سرافرازی و قدرتمندی ملت ایران را تضمین می کند، گفت: هرچه تمسک به راه شهدا بیشتر شود مولفه های اقتدار نیز پررنگ تر خواهند شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت باید رشادت های شهدا بازگو شوند.
شهردار دزفول نیز با اشاره به ظرفیت های این شهرستان گفت: مردم دزفول افتخار می کنند که اثری ماندگار از شهید باکری در شهر خود دارند.
محمدعلی دوایی فرد افزود: شهید باکری، دزفول را شهر دوم خود می دانست همین امر باعث شده ارتباط قلبی بین این شهید و مردم دزفول بوجود آید.
وی تداوم راه شهیدانی چون باکری را ضروری خواند و اظهار داشت: امید است ارتباط بین مردم دزفول و تبریز بیشتر شود و با چنین اقداماتی شاهد وحدت ملی باشیم.
همرزمان شهید مهدی باکری در این آیین به خاطره گویی و بیان رشادت های این شهید دفاع مقدس پرداختند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.