ناصر اسکندری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص بهره مندی مددجویان کمیته امداد از برنامه های فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: توانمندسازی فرهنگی جامعه تحت حمایت کمیته امداد استان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف این نهاد به شمار می رود.
وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال برنامه های مختلف فرهنگی با موضوع افزایش مهارت‌های زندگی، بهداشت فردی و سلامت، تغذیه سالم، اخلاق اسلامی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج موفق، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اردوهای زیارتی تربیتی برای مدد جویان زیر پوشش برگزار شد.
معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان به برگزاری کارگاه‌های فرهنگی- تربیتی، مشاوره ازدواج، آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌شناسی اجتماعی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 39 هزار مددجوی کمیته امداد از این خدمات بهره‌مند شدند.
اسکندری تصریح کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای این دوره های آموزشی هزینه شده که چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق منابع دولتی و پنج میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی خیران و منابع داخلی تامین ‌شده است.
وی به اجرای طرح فلاح از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: 58 هزار و 329 نفر از مددجویان به مناسبت‌های مختلف، به‌ویژه اعیاد شعبانیه و ماه‌های محرم و صفر در این طرح شرکت کرده اند.
وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی دیگر باهدف توانمندسازی فرهنگی مددجویان از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است و به همین منظور در سال جاری سه هزار و 262 مددجو برای رشد فرهنگی و استفاده از امکانات علمی، آموزشی، پژوهشی و ورزشی به دیگر دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند.
اسکندری گفت: همچنین به ‌منظور ارتقای روحیه معنوی و ترویج سبک زندگی اسلامی مددجویان از ابتدای امسال 14هزار مددجو به اردوهای زیارتی، آموزشی و تربیتی اعزام شدند و این طرح تاپایان سال نیز ادامه دارد.
وی شناخت استعدادهای فرهنگی - ورزشی، ایجاد روحیه نشاط و خودباوری، رشد فکری و اعتقادی و غنی‌سازی اوقات فراغت را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در جهت توانمندسازی فرهنگی مددجویان برشمرد و گفت: اکنون هفت کانون فرهنگی دائمی و 16 کانون موقت در سطح استان خوزستان فعالیت می‌کنند که تاکنون 11 هزار مددجو در سال جاری از برنامه‌ها و خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی این کانون‌ها برخوردار شده‌اند.
معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان به برگزاری اردوهای آموزشی-تربیتی نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود:طی امسال چهار هزار و 280 دانش‌آموز و دانشجو به اردوهای کشوری و درون استانی اعزام شده اند.
7152/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.