به گزارش ایرنا نماینده مردم مسجدسلیمان ، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در این همایش در سخنانی گفت:فراکسیون عشایر در مجلس 170عضو دارد که ظرفیت مناسبی برای حل و پیگیری مسائل ومشکلات عشایر کشور است.
علی عسکر ظاهری عبده وند اظهار داشت:در قانون برنامه ششم با لایحه ای که در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید 35درصد کل ارزش افزوده کشور به عشایر و روستاها اختصاص یافت.
وی افزود:این اقدام در رفع بخشی از نیازهای عشایر کشور تاثیر گذار بود اما هنوز جای کار هست و عشایر از کمبودها و مشکلات رنج می برند.
نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:
از برگزار کنندگان این همایش پرمحتوا انتظار می رود مصوباتی ارائه کنندتا با همکاری دیگر اعضای فراکسیون عشایر مجلس بتوان برای رفع مشکلات عشایر، قوانین مربوطه را تصویب و به مرحله اجرا رسانید.
دبیر این همایش نیز به خبرنگار ایرنا گفت:نمایندگانی از عشایر شاهسوند،قشقایی،عشایر استان سمنان،عشایر عرب و بختیاری با هدف حفظ انسجام ،اتحاد و یکپارچگی ایلات و عشایر کشور در این همایش حضور یافته اند.
سیاوش رستمی افزود:در صدد هستیم تا با برگزاری این همایش ها و دعوت از سران و نخبگان عشایر در جهت رفع مشکلات عشایر کشور گامی اساسی برداریم.
به گزارش ایرنا هادی قوامی نماینده مردم اسفراین و رییس فراکسیون عشایری مجلس ، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز و علی کاظمی نماینده مردم فارسان وکوهرنگ در مجلس شورای اسلامی،برخی مدیران کل و فرمانداران استان در این همایش حضور داشتند.
7159/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.