به گزارش ایرنا مهرداد شریفی چهارشنبه در شورای اداری شهرستان اهواز با بیان اینکه در هفته گذشته بالغ بر پنج تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در سطح اهواز جمع آوری شد، اظهارداشت: مردم با مشکلات شدید معیشتی و مالی رو به رو شده اند و به همین خاطر به سمت خرید مواد غذایی ارزان و بی کیفیت می روند.
وی ادامه داد: در این شرایط نیاز است که نهادها و دستگاه های مربوطه به وظایف خود عمل کنند و در این رابطه باید این سوال را پرسید که جایگاه اتاق اصناف کجا است و چرا در قبال هزینه ای که از واحدهای صنفی دریافت می کند به تعهدات و وظایف خود عمل نمی کند.
این عضو شورای اداری شهرستان اهواز با تاکید بر اینکه اتاق اصناف متولی بازار است، بیان داشت: این اتاق و اتحادیه زیر مجموعه آن به وظیفه نظارتی خود عمل نمی کنند.

*وجود 400 قهوه خانه غیرمجاز در اهواز
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر بین 300 تا 400 قهوه خانه غیرمجاز با وی آی پی های مخصوص در سطح شهر فعال هستند، گفت: در این واحدها انواع مشروبات الکلی و قرص های روان گردان عرضه می شود.
شریفی یادآور شد: برخورد با این واحدها باید به یک اولویت در بین دستگاه های شهرستان تبدیل شود و از روند رو به رشد آنها جلوگیری کرد.

* زنگ هشدار در عین 2 به صدا درآمد
این مقام مسئول در مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین با اشاره به کیفیت آب شرب و نحوه دفع فاضلاب در این شهرستان ، عنوان کرد: ما نگرانی‌ هایی در حوزه آب و فاضلاب داریم و در این بین باید یادآور شد که زنگ هشدار بخاطر وضعیت فاضلاب در منطقه عین 2 به صدا درآمده است.
وی با اشاره به اینکه مردم از این وضعیت به هیچ وجه رضایت ندارند، گفت: این منطقه نیاز به رسیدگی فوری دارد و با توجه به اینکه به فصل گرما نزدیک می شویم نیاز است اقدامات پیشگیرانه ای در این منطقه صورت بگیرد.
شریفی در خصوص وجود آب های سطحی در منطقه کیانشهر اهواز نیز اظهارداشت: هفت میلیون متر مکعب آب اطراف این منطق را فراگرفته است که منشاء بیماری های پوستی در فصل تابستان خواهد شد.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز خطاب به اعضای شورای سلامت این شهرستان بیان داشت: قبل از اینکه این شرایط مشکلات جدی را برای ساکنان به وجود بیاورد باید اقدامات لازم اعمال شوند.

*آبفا کدورت آب را مدیریت کند
این عضو شورای اداری شهرستان اهواز همچنین از شرکت آب و فاضلاب اهواز خواست تا هرچه زودتر موضوع کدورت آب را مدیریت کند.
وی گفت: افزایش حجم کلر در تصفیه آب منشاء بیماری سرطان است به همین دلیل نیاز است در این زمینه نیز پیگیری های جدی و عملی صورت گیرد.
شریفی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد 20 روستا در اطرف اهواز از داشتن آب آشامیدنی سالم محروم هستند که نیاز است به منظور جلوگیری از آلودگی های ناشی از آن، آبرسانی به این روستاها از طریق تانکر انجام شود.

*سیلاب همچنان زمین های کشاورزی را تهدید می کند
بخشدار مرکزی شهرستان اهواز با تاکید بر اینکه همچنان سیلاب زمین های کشاورزی حاشیه رودخانه دز را تهدید می کند، گفت: برای مقابله با سیلاب اخیر پنج هزار میلیارد ریال هزینه شد در صورتی که اگر اقدامات پیشگرانه جدی گرفته می شود این میزان از هزینه ها به یک دهم کاهش پیدا می کرد.
علی بلم چی تصریح کرد: در سیلاب اخیر 400 هکتار از زمین های کشاورزی در مقطع 'بامدژ' به زیر آب رفت و یکی از معضلاتی که این شرایط به وجود آورد کمبود علوفه برای دام های منطقه است.
وی با اشاره به اینکه 50 نقطه آسیب پذیر استان در مواجه به سیلاب شناسایی شده است، گفت: با توجه به اینکه احتمال می رود در ماه های فروردین و اردیبهشت به دلیل آب شدن برف در بالا دست ، استان خوزستان موج جدیدی از سیلاب ها را تجربه کند باید در این زمینه پیگیری ها صورت بگیرد و از بروز خسارات احتمالی جلوگیری کرد.
بر اساس این گزارش، در پی تصمیمات شورای ملی آب، در جلسه امروز هیات وزیران پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نیرو، کشور و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تخصیص 610 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های اضطراری و فوری کنترل سیلاب در خوزستان و مرمت سیل بلند و لایروبی های ضروری تایید شد.
حدود 2 هفته پیش با افزایش خروجی آب از سدهای دز و کرخه، مناطقی از 6 شهرستان در خوزستان در معرض سیلاب قرار گرفتند.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.