به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رضا اردکانیان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: 2روز گذشته جلسه شورای آب درباره بررسی گزارش بارش ها و سیلاب ها به ویژه در خوزستان تشکیل شد و تصمیم هایی گرفته شد.
وی افزود: در پی تصمیمات این شورا، در جلسه امروز هیات وزیران نیز پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نیرو، کشور و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تخصیص 610 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های اضطراری و فوری کنترل سیبلاب در خوزستان و مرمت سیل بلند و لایروبی های ضروری تایید شد.
وزیر نیرو اضافه کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای وقوع سیلاب ها، درصددیم با همکاری مسئولان و دستگاه های اجرایی در خوزستان موضوع را مدیریت کنیم تا هم استفاده حداکثری از منابع محدود آب شیرین انجام شود و هم پایداری سازه های آبیاری و حداقل کردن سیلاب هایی که زمین های کشاورزی را در معرض آسیب قرار می دهد، محقق شود.
به گزارش ایرنا، نشستی در شامگاه دوشنبه 30 بهمن به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان ستاد مدیریت بحران کشور و تعدادی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه‌ موضوع سیلاب در استان خوزستان و برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز خسارت در اثر بارش های پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
جهانگیری در این جلسه از دستگاه‌های مربوطه با محوریت وزارت نیرو خواست تمهیدات لازم برای مدیریت سیلاب‌های بزرگ را بیندیشد تا در صورت وقوع سیلاب های بزرگ از آمادگی کافی برخوردار بوده و مردم متحمل خسارت نشوند.
اقتصام**2078**9132*2025/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.