به گزارش ایرنا این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در سفر به خرمشهر از بخش های مختلف موزه دفاع مقدس این شهر و آثار بر جای مانده از هشت سال دفاع مقدس دیدن کرد.
حسین فریدون دستیار رئیس جمهوری نیز به همراه عراقچی به خوزستان سفر کرده است.
عراقچی برای شرکت در یادواره شهدای وزارت امور خارجه که در اهواز برگزار می شود امروز به استان خوزستان سفر کرده است.
به گزارش ایرنا ساختمان فعلی موزه جنگ و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال 1309ساخته شد و تا قبل از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می شد.
در دوران جنگ تحمیلی این ساختمان به عنوان محل دیده بانی نیروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفت.
با بازسازی گوشه ای از ساختمان اداری شرکت نفت، در سال 1375 این مکان به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس گشایش یافت.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مساحتی به وسعت 2 هزار و 400 متر مربع، دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سرسرای نمایش فیلم، آرامگاه سه شهید گمنام که در نوروز سال 85 در این مکان دفن شدند، است.
با توجه به اینکه این مرکز محل دیده بانی دشمن در دوران جنگ تحمیلی بوده، دست نوشته های اشغالگران عراقی بر روی دیوارهای ساختمان به جای مانده است، که یکی از دست نوشته ها، جمله ' آمده ایم تا بمانیم ' بوده که در این مرکز، خودنمایی می کند.
مرکز فرهنگی خرمشهر دارای چهار سرسرای مقاومت، اشغال، آزادسازی و بازسازی خرمشهر است ، که هر بخش گوشه هایی از حماسه آن دوران را نشان می دهد.
همچنین در این مرکز فرهنگی، آثار به جامانده از سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر همچون سیدمحمدعلی جهان آرا و سیدعبدالرضا موسوی از فرماندهان سپاه خرمشهر و دیگر شهدای ارتش و سپاه و نیز ادوات نظامی به نمایش گذاشته شده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.