به گزارش ایرنا یداله مهرعلیزاده شامگاه سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستانی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اهواز توضیح داد: در سال 96-97 یک هزار و 800 پروژه با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد ریال در خوزستان تامین مالی شد که 30 تا 31 درصد متقاضیان این پروژه ها بانوان بودند که بیانگر استقبال فوق العاده بانوان از حوزه سرمایه گذاری در سال 96 است.
وی با اشاره به فراهم آوردن بستری برای بالفعل کردن قابلیت زنان در حوزه سرمایه گذاری افزود: یکی از اهداف این نمایشگاه ایجاد محیطی برای برقراری تعامل است آن هم تعاملی که شهروندان بتوانند با ظرفیت ها و توانمندی های استان آشنا شوند.
وی با اشاره به بخشنامه خرید دستگاه ها و نهادهای استان از داخل استان توضیح داد: از همه بنگاه های اقتصادی، ارگانها، نهادها و دستگاه ها خواسته شده برای حمایت و تقویت بنیان تولیدات داخل استان ،محصولات و تولیدات درون استانی خریداری کنند که در این حوزه تلاش های زیادی نیز صورت گرفت.
قائم مقام معاون اقتصادی استانداری خوزستان توضیح داد: وجود نمایشگاه می‌تواند به خانواده ها ، جامعه، دستگاه های اجرایی و متقاضیانی که خواهان محصولات این نمایشگاه هستند این باور و ادارک را ایجاد کند که چنین توانمندی هایی در استان با قابلیت و کیفیت های مختلف وجود دارد .
وی بیان کرد: هدف دیگر نمایشگاه کمک به بانوانی است که به عرصه تولید وارد شده اند تا از طریق عرضه تولیدات خود بنیه مالی قوی پیدا کنند و به کارهای بزرگتری روی بیاورند.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: به رغم بسترها و قابلیت های خوبی که در استان خوزستان وجود دارد باید از این فرصت استفاده کرد و فضای خرید برای دیگر استانها را در خوزستان فراهم کرد همچنین همسایگی با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس که بازار صادراتی خوبی برای استان ما دارند فرصت بسیار خوبی در حوزه افزایش توانمندی ها در حوزه صادرات را دارد.
وی با اشاره به دو اصل مزیت های نسبی و مزیتهای رقابتی در فروش محصولات بیان کرد: در محصولاتی مانند پوشاک، پتروشیمی، فولاد، عسل مزیت های نسبی خوبی در خوزستان داریم اما این مزیت های نسبی باید به مزیت رقابتی تبدیل شوند.
قائم مقام معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بنگاه اقتصادی و صادر کننده با شناسایی بازار جدید و با عرضه کالاها باید بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد که ما در این حوزه ضعف داریم و عمده محصولات و کالاهایی که با زحمت تولید می‌شوند در یک عرصه محدودی ارایه می شوند.
وی ادامه داد: در حوزه مزیت های رقابتی که دربرگیرده بازاریابی، دانش فنی، شبکه های بازاریابی و نظام های پشتیبان است کار نشده است در واقع نظام های پشتیبان به خاطر روحیه فردگرایی درون بنگاه های تولیدی کمتر به سمت اشتراک می رود.
مهرعلیزاده گفت: اگر بتوانیم شبکه های تولید، توزیع و شبکه هایی که ارتباط بازرگانی بین المللی دارند را تقویت کنیم به همه افرادی که در عرصه تولید هستند کمک می کند.
به گزارش ایرنا معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این آئین گفت: ظهور و بروز زنان در کشور ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و تبلور یافت
علی حسین حسین زاده گفت: روز به روز حضور، ظهور و برجستگی زنان با توانمندی هایی که خودشان کسب کردند و سیاست های نظام رو به افزایش است.
وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیا بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به خاطر مولفه و ویژگی های خاصی نسبت به دیگر انقلابهای قرن بیستم منحصر به فرد است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: انقلاب اسلامی ایران را نمی توان به قشر خاصی منسوب کرد چراکه اگر نگاهی به انقلاب های مختلف در قرن بیستم بیاندازیم
می بینیم که دارای خاستگاهای مختلفی مانند خاستگاه کارگری در انقلاب اکتبر روسیه یا خاستگاه دهقانی در انقلاب چین هستند.
وی ادامه داد: ویژگی انقلاب اسلامی ایران این است که این انقلاب به هیچ قشری وابستگی نداشت و همه اقشار اعم از پیر و جوان، روشنفکر و روحانی، مرد و زن، دانشگاهی و کارگر همه در انقلاب اسلامی نقش داشتند و این خاستگاهی بود که مبنای مفهومی وحدت که زیر واژه اندیشه امام بود را در برداشت.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.