به گزارش ایرنا مریم صالحی روز سه شنبه در کرسی آزاداندیشی با محوریت نوروبیولوژی عفاف وحجاب در سالن اجتماعات غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: دستورات دین را می توان با استفاده از علم نوروبیولوژی ثابت کرد.
وی گفت: هیجانات، تصمیم گیری و قضاوت و حافظه سه قسمت مهم و مرتبط مغز هستند و تاثیرات منفی و مثبت روی هم می گذارند که همین تاثیرات موجب بروز رفتار در فرد می شود.
این دکترای اعصاب با بیان اینکه بینایی، لامسه و بویایی سه ورودی هر فرد هستند، افزود: بین 65 تا 80 درصد ورودی هر فرد حس بینایی است لذا اگر این حس دچار مشکل شود رفتار زن یا مرد دچار مشکل می شود و بیماری های زیادی برای افراد به وجود می آورد.
وی با بیان اینکه بینایی مردان فعال تر است و بیشترین آسیب از طریق بینایی متوجه آنان می شود، گفت: تفاوت های ساختاری در بدن زن و مرد وجود دارد که باید برای برخورد درست با آنها بیولوژی زن و مرد را شناخت.
صالحی شغل، مسایل اجتماعی و محیط های زندگی را از عوامل استرس زای هر فرد عنوان کرد و افزود: استرس می تواند علاوه بر ایجاد اضطراب و افسردگی بر تصمیم گیری افراد تاثیر بگذارد.
وی اظهار داشت: هر نوع محرکی می تواند موجب تنش و آشفتگی روحی در انسان شود و مشکلاتی برای افراد ایجاد کند.
این دکترای اعصاب با بیان اینکه استرس منفی موجب اختلال در مسیرهای عملکردی می شود، افزود: طبق تحقیقات انجام شده تحریک جنسی بینایی در مردان موجب تحریک گیرنده های جنسی آنها می شود و تا زمانی که فرد ارضا نشود، تحریک گیرنده ها متوقف نمی شود.
وی افزود: ارضا نشدن فرد در این شرایط موجب خشم و دیگر اختلالات یا ایجاد رابطه های غیراخلاقی و سست شدن بنیان خانواده می شود.
صالحی با بیان اینکه تاثیر هورمون جنسی در افراد متفاوت است، بیان کرد: استرس جنسی برای مردان منجر به رابطه های غیراخلاقی می شود.
وی به تاثیر پوشش در زنان نیز اشاره کرد و گفت: وقتی یک زن تحت تاثیر عاطفی جنسی قرار می گیرد و در نهایت به سرانجام نمی رسد این عاطفه در حافظه وی باقی می ماند و تکرار حافظه و بازخوانی آن موجب استرس و در نهایت افسردگی و اضطراب می شود.
وی افزود: مردان از نظر روانشناختی فیزیولوژیکی پاسخ های قوی تری نسبت به زنان به تحریکات جنسی می دهند و بخش هیجانی مغز مردان بزرگتر از زنان است.
به گزارش ایرنا در این همایش به سوالات بانوان شاغل در ادارات دزفول در خصوص رابطه پوشش از دیدگاه نوروبیولوژی و راهکارهای موثر در بحث عفاف و حجاب پاسخ داده شد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.