عیسی ممبینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کشتی ساحلی ایران با سه عنوان قهرمانی در جهان و 2 قهرمانی در مسابقات ساحلی آسیا یکی از مدعیان جدی کسب مقام قهرمانی در نخستین دوره المپیک ساحلی به شمار می رود.
وی افزود: البته برای کسب این عنوان قهرمانی باید با آمریکا میزبان این مسابقات مقابله جدی داشته باشیم.
رئیس کمیته کشتی سنتی آسیا گفت: تیم ایران با چهار کشتی گیر در این رقابت ها حضور خواهد یافت که در هر چهار وزن شانس کسب مدال را داریم.
ممبینی خواستار حمایت بیشتر از کشتی ساحلی ایران شد و گفت: بیش از یک سال است که در مسابقات بین المللی شرکت نکردیم و این مشکل انگیزه بین کشتی گیران را کاهش خواهد داد.
وی تصریح کرد: مسابقات داخلی بخصوص در استان به صورت منظم برگزار می شود ولی حضور در مسابقات بین المللی تجربه و انگیزه کشتی گیران ایرانی را افزایش می دهد.
رئیس کمیته کشتی سنتی فدراسیون کشتی گفت: اگر خواهان کسب عنوان قهرمانی در نخستین دوره المپیک ساحلی هستیم باید از این رشته حمایت شود چیزی که اکنون مشاهده نمی شود.
ممبینی با بیان این که تقویت بخش پایه یکی از اولویت های فدراسیون شمار می رود گفت: سرمایه گذاری روی رده های تیمی در استان ها، پیشرفت این رشته را به همراه دارد و با این هدف بدنبال شناخت استعدادها در سایر نقاط کشور هستیم.
رئیس کمیته کشتی سنتی آسیا با اشاره به مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی افزود: این مسابقات روز جمعه هفته جاری با شرکت برترین های کشور به میزبانی آبادان برگزار می شود.
ممبینی تصریح کرد: نفراتی که در این مسابقات مقام بیاروند به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک که در پرتغال و برزیل برگزار خواهد شد دعوت می شوند.
وی اظهار داشت: هفت ماه فرصت داریم برای مسابقات المپیک ساحلی آمریکا آماده شویم و در این مدت در 2 مسابقه گزینشی شرکت خواهیم کرد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.