به گزارش ایرنا محمدرضا دربندی روز دوشنبه در آیین پایانی جشنواره مطبوعات و رسانه خوزستان در تالار مهتاب اهواز افزود:هر حرفه ای در نوع خود سر سلسله ای دارد که در حوزه خبر و خبر رسانی پیامبران سرسلسه این حوزه هستند.
وی ادامه داد: خودمان را دست کم نگیریم و باور کنیم که شغل خبرنگاران شغل انبیاست و اخلاق انبیا را در شغل خود رعایت کنیم.
درنبدی افزود: ارسال 431 اثر از میان 140 رسانه در خوزستان به جشنواره مطبوعات و رسانه استان آمار فوق العاده جالبی است که نشان از مشارکت فعالانه رسانه ها در این جشنواره دارد.
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ایجاد رقابت سالم، توسعه فعالیت رسانه ای و تولیدی،توسعه محتوایی و ایجاد نشاط و قدرشناسی از اهداف این جشنواره بود.
وی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را جزو برترین ادارات کل کشور در حوزه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها دانست.
استاندار خوزستان نیز خطاب به خبرنگاران و اهالی رسانه گفت: شما گردانندگان رسانه ها افرادی پرسشگر و اندیشه ورز هستید که با فعالیت خود بر غنای فضای اندیشه ورزی در استان افزوده اید.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: کار خبرنگاران در خوزستان تنها تنظیم خبر نبوده است بلکه تحلیل، پژوهش و تحقیق پیرامون مسایل مختلف در استان است.
وی بیان کرد: رسانه های ما باید به سمت تخصصی تر شدن حرکت کنند و تلاش شود تا بر غنای علمی بیفزاییم.
استاندار خوزستان ادامه داد: امیدوارم برگزاری چنین جشنواره ها به امر آگاهی رسانی کمک کند.
وی گفت: خبرنگار کسی است که وظیفه دانایی و آگاه کردن جامعه را برعهده دارد از این منظر وظیفه اش بس سنگین است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز بیان کرد: اهالی خبر خوزستان از شریف ترین و نجیب ترین اهالی مطبوعات در کشور هستند.
محمد جوروند بیان کرد: استان خوزستان از نظر کمی در حوزه تعداد رسانه ها و مطبوعات رتبه دوم کشور را داراست و از نظر کیفی نیز قدم های خوبی برداشته است.
وی افزود: 431 اثر از نشریات محلی در جشنواره مطبوعات در حوزه های مختلف خبر، مقاله، سر مقاله، تیتر، صفحه آرایی، گزارش، حمایت از کالای داخلی، حادثه 31 شهریور، مسایل محیط زیستی، سوگواره اربعین و مدافعان حرم شرکت کردند.
جشنواره مطبوعات خوزستان برای سومین بار متوالی برگزار شده است؛ فراخوان این دوره مرداد امسال اعلام شد.
٤٣١ اثر در سه بخش تخصصی (سرمقاله، عکس، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش)، بخش ویژه (شعار سال ٩٧ حمایت از کالای ایرانی) و بخش مدافعان حرم (حمله تروریستی٣١ شهریور اهواز) به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیات داوران در هر بخش سه
نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
از جمله هیات داوران این جشنواره می‌توان به محمد مختاریان (صحفه آرایی و عکس)، علی اکبر قاضی‌زاده (سرمقاله)، فریدون صدیقی (مصاحبه)، علیرضا کتابدار (تیتر و خبر) مهرداد خلیلی (گزارش ، بخش ویژه و موضوعی) اشاره کرد.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.