مدیر کل پشتیبانی امور دام استان خوزستان گفت: ما نسبت به سال قبل بیش از ٥ برابر افزایش واردات نهاده‌های دامی داشتیم و سال آینده بازهم بیشتر از این واردات خواهیم داشت که این واردات شامل کنجاله سویا، ذرت و جو دامی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادی سلامات مدیر کل پشتیبانی امور دام استان خوزستان در حاشیه بازدید از کشتی در جمع خبرنگاران اطهار کرد: ٦٥ هزار تن جو جهت تنظیم بازار نهاده‌های دامی از آلمان در بندر امام خمینی ماهشهر بارگیری شد.

وی افزود: ما نسبت به سال قبل بیش از ٥ برابر افزایش واردات نهاده‌های دامی داشتیم و سال آینده بازهم بیشتر از این واردات خواهیم داشت که این واردات شامل کنجاله سویا، ذرت و جو دامی است.

سلامات در رابطه با نحوه انبارداری این نهاده‌ها خاطر نشان کرد: انبارهای ملکی در شهرستان شوش به این منظور قرار دارد اما انبارهای بندر استیجاری است که هر کشتی ٨ هزار تن روزانه تخلیه می‌کند و در انبارها قرار می‌گیرد که بخشی از آن هم پس از تخلیه به آدرس مرغداری‌ها و دامداری‌ها ارسال می‌شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان خوزستان با اشاره به قیمت نهاده‌های دامی در بندر گفت: قیمت فروش جو ١٥٠٠، ذرت ١٥٠٠ و کنجاله ٢٦٠٠ تومان است.

وی تصریح کرد: در مقطعی که مشکل حمل و نقل پیش آمد چالش داشتیم اما در حال حاضر مشکل حمل نداریم. سیستم حمل به دو شکل صورت می‌گیرد یکی روباری است و روش دوم این است که پس از انبار شدن نهاده، توسط شرکت‌های حمل ارسال می‌شود.

سلامات عنوان کرد: ما به عنوان تنظیم بازار کار خود را انجام می‌دهیم اما برخی مشکلات در کارها وجود داشته است. هم ما و هم بخش خصوصی به خوبی در این زمینه کار کرده‌ایم اما جو روانی در این مورد وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.