به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشت: میدانهای سیاهمکان، منصور آباد، زیلایی، رامین و 2 مخزن از میدان مارون در شش بسته به مناقصه خواهند رفت و پیش بینی می کنیم که بر اساس برنامه، برندگان مناقصات اوایل سال 98 مشخص و معرفی شوند.
وی به ارزش ریالی این 6بسته اشاره کرد و افزود: حدود 80 هزار میلیارد ریال برای انجام پروژه های مرتبط با این 6 بسته برآورد شده است که مشابه با سایر بسته های این طرح، از محل جذب سرمایه و آورده ی پیمانکار تامین می شود.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه مقدمات آغاز عملیات اجرایی شش بسته مربوط به مخازن منصوری آسماری، رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی انجام شده است، یاد آور شد: ابلاغ شروع به کار فعالیتهای مهندسی و تجهیز کارگاه نیز اوایل اسفند سال جاری برای پیمانکاران مربوطه ارسال می شود.
محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه، روند آماده سازی سایر بسته ها در دست اجرا بوده و به زودی وارد مرحله بعدی یعنی مناقصه خواهند شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این در دی ماه امسال 6 بسته قراردادی طرح توسعه 28 مخزن این شرکت وارد مرحله اجرایی شده است.
بسته های قراردادی این مخازن بر اساس قراردادهای عملیات محور، یک طرح جامع و یکپارچه به صورت یکجا به پیمانکار واگذار و همه اقدام‎ ها با مسئولیت اجرایی و آورده مالی پیمانکار عملیاتی می ‎شود و در واقع، با تکمیل هر بخش، نسبت به پرداخت هزینه اقدام می شود.
سه درصد از مبلغ هر قرارداد برای تجهیز کارگاه و هفت درصد برای تامین و ساخت کالا و تجهیزات به پیمانکاران پرداخت می شود اما با این وجود کارفرما هیچ‎ گونه مسئولیتی در قبال تامین کالا و مواردی از این دست نخواهد داشت و از صفر تا صد عملیات بر عهده پیمانکار است.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.