سید راضی‌ نوری، درباره بازداشت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی، نمایندگان فعالان کارگری نیشکر هفت‎تپه به ایرناپلاس گفت: دیگر این پرونده، کار تخصصی مجموعه‎های قوه قضاییه است، زیرا این افراد در مستندی که صدا و سیما منتشر کرد اعترافاتی داشتند.
وی همچنین در واکنش به اینکه گفته می‎شود این اعترافات اجباری بوده ‎است، می‎افزاید: نه! اینها دلیل نمی‎شود. مردم که بازیچه نیستند. بدون آنکه اجباری باشد، گفتند که ارتباطشان با مجموعه‎های بیگانه مسجل است و اکنون این مساله به‌صورت تخصصی در قوه قضاییه پیگیری می‎شود. ورود نماینده مجلس و استاندار هم در این حیطه نمی‎تواند صورت بگیرد.
این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر نمایندگان مردم خوزستان به این موضوع وارد نمی‌شوند، می افزاید: نه! با توجه به اعترافاتشان چطور می‎تواند وارد شود؟ وقتی فرد با زبان خودش به ارتباطش با بیگانگان اعتراف می‎کند و نظم و انضباط مجموعه‎ای را به هم زده ‎است، نماینده مجلس ورودی نخواهد داشت.
او همچنین اضافه می‎کند: هم اکنون وکیلشان باید از آنها دفاع کند و در این شرایط، دیگر ورود نمایندگان و استاندار جایگاهی ندارد.
اوایل بهمن امسال، مستندی با عنوان «طراحی سوخته» از برنامه 20:30 پخش شد که در آن به ارتباط اسماعیل بخشی و سپیده قلیان با گروه‎های خارج از کشور اشاره شده بود. پس از انتشار این مستند خبر بازداشت این دو فعال کارگری در رسانه‎ها منتشر شد.
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره وضعیت این دو به ایرناپلاس گفته بود که این دو نفر در اختیار دستگاه قضایی هستند و اطلاعی درباره جزییات وضعیت آنها وجود ندارد.
شریعتی همچنین گفته بود که وضعیت کارگران و کارخانه به حالت عادی بازگشته و هم اکنون حقوق‎ها طبق روال پرداخت می‎شود.
بخشی، قلیان و چند تن دیگر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در پی چند هفته اعتصاب و اعتراض به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن حقوق ماهیانه خود، 27 آبان امسال بازداشت و 21 آذر آزاد شدند.
6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.