رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کلانشهر اهواز گفت: قراداد ساخت مجموعه بزرگ تفریحی پارک دلفیناریوم با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اهواز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امیر صفی خانی، گفت: یکی از اولویت ها و اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز احداث مجتمع های تفریحی و رفاهی جهت بالابردن نشاط اجتماعی است که در همین راستا جهت اجرای پروژه دلفیناریوم پیگیری لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 14 میلیارد تومانی پروژه ساخت دلفیناریوم در اهواز، اظهار کرد: این پروژه با توجه به نوع و رقم بالای سرمایه گذاری اولین قرارداد سرمایه گذاری در 6 سال اخیر است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ادامه داد: احداث دلفیناریوم یا آکواریوم که نمونه هایی از مجتمع های تفریحی و گردشگری در سراسر جهان است از 40 سال پیش روزانه مورد استقبال گسترده شهروندان و توریست ها قرار گرفته است و در ایران نیز همه این مجموعه های پر طرفدار در شهرهای تهران، کیش، اصفهان، تبریز و بندر انزلی ایجاد و با استقبال گسترده ای مواجه شده است و قطعاً می توان گفت این پروژه در اهواز با توجه به وسعت آن به یکی از جاذبه های گردشگری در خوزستان تبدیل خواهد شد.

صفی خانی با بیان اینکه همه مجوزهای لازم از مراجع قانونی دریافت شده است درباره مدت اجرای پروژه، افزود: مدت زمان ساخت این پروژه حداکثر 6 ماه است و در آن علاوه بر دلفین از حیوانات دیگری مانند پنگوئن، شیر دریایی، فک خزدار با قابلیت اجرای نمایش استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول شهری تاکید کرد: عملیات شبیه سازی آب اقیانوس به منظور ایجاد محیطی شبیه به دریا یک کار تخصصی است که علم آن در انحصار افراد خاصی قرار دارد.  

صفی خانی همچنین  اعلام کرد: ساخت دو مجموعه تفریحی، رفاهی و فرهنگی دیگر نیز در حال پیگیری است که یکی از آنها در مرحله اخذ مجوزهای مورد نیاز و برگزاری فراخوان عمومی و مجموعه دوم درمرحله انعقاد قرارداد است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اهواز در پایان گفت: لازم می دانم از حمایت ها و مساعدت های شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، هیئت عالی سرمایه گذاری، کمیسیون کارشناسی سرمایه گذاری و پرسنل سازمان در انجام مراحل انعقاد قرارداد این پروژه تشکر و قدردانی نمایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.