به گزارش ایرنا سعید نمکی شامگاه چهارشنبه با حضور در صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اهمیت طرح تحول نظام سلامت گفت: کاهش هزینه های بیمارستانی توسط بیماران یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت است که همچنان با جدیت ادامه دارد، یکی دیگر از اهداف این طرح کاهش هزینه درمان به ویژه درمان بیماری های سخت و توجه ویژه به بیماران سخت درمان و تشخیص زودهنگام بیماری های آنان است.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی توسعه بهداشت را یکی دیگر از اهداف طرح تحول نظام سلامت خواند و اظهار داشت: اگر در حوزه بهداشت سرمایه گذاری نکنیم سال ها بعد باید در حوزه درمان هزینه کنیم، اولویت دیگر وزارت بهداشت پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر دار است که البته محقق شدن این امر نیازمند همکاری بسیاری سازمان ها و دستگاه ها است.
وی در بخشی دیگر به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : تا پیش از سال 57 از هر هزار نوزاد حدود 131 نفر پیش از یک سالگی و 110 نفر پیش از پنج ساگی فوت می کردند.
نمکی افزود : همچنین از هر یکصد هزار زن باردار 247 مورد تا پیش از اتمام دوران بارداری فوت می کردند اما در چهل سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر این آمار بوده ایم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی حدود چهارده هزار و 700 پزشک در کشور وجود داشت که نیمی از آنها پزشکان کشورهای دیگر بودند اما درحال حاضر تعداد پزشکان به یکصد و چهل هزار نفر رسیده و نه تنها به پزشکان کشورهای دیگر احتیاج نداریم بلکه از سایر کشورها نیز پذیرای بیماران هستیم.
وی تربیت نیروی جامع محور به جای بیمارستان محور را یک اصل مهم دانست و گفت: دانشجویان هر منطقه و استان باید متناسب با نیازهای همان منطقه تربیت شوند.
نمکی توضیح داد: از سویی دیگر توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان می تواند در شرایط سخت تحریم ها سبب حل بسیاری از مشکلات کشور از جمله حوزه درمان و بهداشت شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه تولید دارو نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا در پایان سال 98 دیگر کمبودی در تهیه دارو برای بیماری های سخت درمان نباشیم.
چهار طرح بهداشتی و درمانی از جمله کلینیک ویژه (تیپ 2 هزار) بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز ، مرکز غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز ، مرکز مراقبت های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان (ICU) بیمارستان گلستان اهواز و اورژانس استروک ( سکته حاد مغزی) روز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت در اهواز به بهره برداری رسیدند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.