به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان افزود: امنیت غذایی خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین منظور دستگاه ها و مسئولان مربوطه باید بر کنترل محصولاتی که با امنیت غذایی مردم ارتباط دارند، نظارت بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه کنترل های تعریف شده می توانند در بهبود امنیت غذایی خانوار کمک زیادی کنند، گفت: وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفاه و تامین اجتماعی باید به این موضوع توجه داشته باشند تا از آسیب خانواده های در معرض آسیب پیشگیری شود.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان خواستار برنامه ریزی کمیته امداد و بهزیستی رای کاهش اثرات گرانی بر خانواده های کم درآمد و تامین امنیت غذایی آنها شد و گفت: مناطق و خانوارهایی که در معرض این تهدید هستند باید شناسایی شوند.
وی با ابراز نگرانی از آثار مخرب در حوزه امنیت غذایی افزود: آثار ناشی از این روند در طولانی مدت قابل مشاهده است و کودکان و نوجوانان اصلی ترین قشری هستند که تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

** دانشگاه علوم پزشکی به موضوع آلودگی آب ناشی از سیلاب ورود کند
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز با اشاره به تبعات سیلاب های اخیر در برخی شهرهای استان گفت: بالا آمدن آب باعث جاری شدن فاضلاب در خیابان ها و ایجاد مشکل برای شهروندان می شود.
کیامرث حاجی زاده خاطرنشان کرد: این مشکل در سیلاب امسال در اهواز، بستان و رفیع بیشتر بود لذا لازم است دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی بیماری های ناشی از آلودگی های آب و فاضلاب به این موضوع ورود کند.
وی یادآور شد: نیاز است این دانشگاه به همراه معاونت بهداشتی کلرسنجی آب آشامیدنی شهرها را بیش از پیش در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در ادامه با اشاره به افزایش خروجی آب از سدهای لبریز شده استان گفت: بارندگی های پایان هفته جاری در استان شدید است به همین منظور برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه ناگوار دستگاه های مربوطه در حال تقویت سیل بندها هستند.
خوزستان در روزهای جمعه و شنبه گذشته شاهد بارش باران بود که براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان بیشترین میزان بارش باران در شهرستان ایذه با 21.5 میلیمتر گزارش شد.
9931/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.