به گزارش ایرنا مرتضی بانک روز سه شنبه در آیین بهره برداری و کلنگ زنی 40 طرح صنعتی، عمرانی و فرهنگی در منطقه آزاد اروند افزود:در پنج سال گذشته در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی برای بیش از 460 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی گفت: صادرات در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی در پنج سال گذشته بیش از 110 میلیارد دلار بوده ضمن اینکه میزان واردات کمتراز 36 میلیارد دلار بوده که مازاد تجاری خوبی برای ما ایجاد کرده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد:در پنج سال گذشته میزان درآمد مناطق آزاد 100 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به برنامه های مناطق آزاد در نوروز 98 گفت: تمامی ستادهای نوروزی مناطق آزاد کشور فعال شده و پیش بینی می کنیم میزان ورود گردشگران به مناطق آزاد افزایش یابد.
بانک ادامه داد:امکانات و تسهیلات زیادی از جمله هتل ها در مناطق آزاد، ایجاد و بازسازی و توسعه کمپ های گردشگری و ایجاد پارک ها را داریم تا از میهمانان نوروزی پذیرایی شود.
مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، اقدامات زیربنایی در منطقه آزاد اروند را مطلوب بیان کرد و گفت: این اقدامات رشد 6.5 درصدی جمعیت نسبت به پارسال را در این منطقه در پی داشته است.
وی افزود: جریان زندگی در آبادان و خرمشهر باید احیا شود زیرا این 2 شهر در تاریخ و فرهنگ ایران تاثیرگذار بوده اند و در چرخه اقتصادی کشور تاثیرات فراوانی دارند.
وی با اشاره به رشد 45 درصد سرمایه ‌گذاری در منطقه آزاد اروند ادامه داد:حرکت اقتصادی در آبادان، خرمشهر و مینوشهر در حال تکمیل است که با تکامل آن شاهد رشد چشمگیر سرمایه گذاری اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.
بانک با بیان اینکه همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پروژه های متعددی در بخش صنعتی، عمرانی و فرهنگی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسد گفت: در بخش صنعتی با اشتغالزایی 570 نفر و با اعتبار 2 هزار و 140 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: 31 پروژه عمرانی با اعتبار 2 هزار و 400 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد اروند بهره برداری و یا کلنگ زنی شد تا شهرستان های آبادان و خرمشهر به چیزی که لایق آن هستند برسند.
وی پروژه ساحل سازی مینوشهر را در جذب گردشگر و سرمایه گذار تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: این پروژه از شاخص ترین پروژه های عمرانی در منطقه آزاد اروند است زیرا از بخش امنیتی به بخش اجتماعی تبدیل شد و در اختیار شهروندان منطقه آزاد اروند قرار گرفت که در جهت ایجاد توسعه اقتصادی و ثبات منطقه موثر خواهد بود.
وی با اشاره به بهره برداری از پروژه طرح آبرسانی به 60 روستای منطقه آزاد اروند بیان کرد: این پروژه که با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسیده جزو مهمترین پروژه های عمرانی و اجتماعی است که با تکمیل انتقال آب شهری به روستاها 60 روستا از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.
وی افزود: بهره برداری از 15 پروژه عمرانی و بهداشتی در منطقه آزاد اروند دستاورد ارزشمندی در چهلمین سال انقلاب است و امیدواریم سهم کوچکی در شادی مردم این منطقه داشته باشیم.
7104/6068/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.