عبدالامیر خطیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این رقابت ها با حضور شطرنج بازان مطرح دنیا در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی اهواز برگزار می شود که حضور استاد بزرگ های شطرنج جهان، اعتبار خاصی به این مسابقات خواهد داد.
وی با اشاره به حضور 150شطرنج باز خوزستانی در این رقابت ها گفت: این مسابقات در سه جدول C،B،A برگزار می شود که در گروه A استاد بزرگ های جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ در گروه B بازیکنان زیر رنکینگ 2 هزار و 100 حضور دارند؛ همچنین در جدول C این مسابقات شطرنج بازان زیر 14 سال و زیر رنکینگ 1600 قرار دارند.
رییس هیات شطرنج خوزستان با اشاره به اینکه جدول مسابقات به یکدیگر ارتباطی نداشته و تمامی شطرنج بازان با توجه به رنکینگ خود در جدول تعیین شده به رقابت می پردازند گفت: در این رقابت ها 400 شطرنج باز (استاد بین المللی و استاد بزرگ) با یکدیگر به رقابت می پردازند. با توجه به حضور شطرنج بازان مطرح دنیا در این رقابت ها، انتظار می رود این مسابقات در سطح کیفی بسیار خوب برگزار شود که این موضوع به سود شطرنج خوزستان خواهد بود.
وی ادامه داد: این پیکارها زمینه ساز شکوفایی بیشتر شطرنج خوزستان خواهد بود و فرصت مناسبی برای بروز توانایی و استعدادهای بازیکنان خوزستان است و امیدواریم علاقه مندان به این رشته استقبال خوبی از مسابقات داشته باشند.
خطیب زاده افزود: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار کردن این مسابقات اندیشیده شده و امیدواریم با حمایت دستگاه ها و ارگان های خوزستان بتوانیم میزبان خوبی برای این رقابت ها باشیم.
به گزارش ایرنا ششمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون از 2 اسفند آتی به مدت هفت روز در سالن چند منظوره هتل نیشکر در اهواز برگزار می شود.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.