به گزارش ایرنا فرشاد مقیمی روز دوشنبه در نشستی با صنعتگران شهرک صنعتی شماره 2 اهواز بیان کرد: رصد و پایش واحدهای تولیدی نخستین اولویتی است که این وزارتخانه دنبال می کند و برای اینکه بتوانیم این رصد و پایش اطلاعات را در بهترین حالت انجام دهیم کمیته تامین مواد اولیه زیرنظر مجموعه ستاد تسهیل خوزستان تشکیل شده که یک بخش آن مربوط به تامین مواد اولیه داخلی و بخشی مربوط به تامین مواد اولیه خارجی است.
وی گفت: بازسازی و نوسازی خط تولید واحدهای صنعتی از دیگر اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
مقیمی ادامه داد:یکی از موضوعات و محورهای اساسی که این وزارتخانه در برنامه های راهبردی خود دنبال می کند موضوع ساخت ابزارهای و کالاهای مورد نیاز کشور توسط تولید داخل است که در کشور ما با توجه به تحریم ها این موضوع حساس تر شده ولی با مصوبه اخیر که ابزارهای بیشتر در اختیار وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) قرار داده شده می توان این فضا را راحتتر پایش و بررسی کرد.
وی با اشاره بر حفظ اثر بخشی خط تولید گفت: یکی از تکالیف این وزارتخانه تامین ابزارها و کالاهای خارجی موردنیاز تولید کنندگان است که می توان با برگزاری نمایشگاهی با دعوت از کلیه انجمن ها ، تشکل ها ، اتحادیه ها و موسسات علمی و آموزشی و طراحان از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم.
وی افزود: همچنین برای افزایش میزان صادرات و یا واردات برای حمایت از تولید کنندگان تغییراتی را در تعرفه این بخش ایجاد کرد.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:به دستور رییس جمهوری مقرر شد 400 هزار میلیارد ریال در بخش تولید کشور هزینه شود.
وی توجه به سرمایه در گردش را از دیگر بخش های مورد نظر دولت بیان کرد و گفت:با توجه به اینکه حفظ سطح تولید قبلی بسیار مورد اهمیت است در برخی موارد تولید کنندگان تا 2 برابر سرمایه در گردش نیاز دارند به همین منظور رییس جمهوری این مبلغ را برای کمک به نقدینگی تولید کنندگان در نظر گرفته است.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به خوزستان از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره 2 اهواز و شهرک صنعتی شوشتر دیدن و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.