به گزارش ایرنا امام جمعه دزفول در این همایش در سالن اجتماعات سوم شعبان اظهار داشت: شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در دوران انقلاب و پس از پیروزی آن یکی از نهادهای موثر بوده است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با اشاره به اقدامات مردم دزفول در بهمن 57 افزود: شهید سبحانی از پیشتازان مبارزه علیه شاه در دزفول بود.
وی با بیان رشادت های شهدای انقلاب اسلامی در دزفول اظهار داشت: مردم بصیر دزفول همیشه در صحنه بودند و اکنون نیز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مشکلات فراوان در راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهند داد همچنان روی پای خود ایستاده اند و راه شهدا را ادامه خواهند داد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این همایش با اشاره به بارندگی های بی سابقه در 2 ماه اخیر گفت: اگر توان کارشناسی و قدرت مدریریت همکاران در ستاد بحران شهرستان دزفول و پشتیبانی و همراهی آنها نبود فاجعه ای بدتر از سال 95 تکرار می شد.
محمد حیدری با تقدیر از تلاش مدیریت و کارکنان شبکه آبیاری دز افزود: مدیریت بارندگی اخیر در دزفول کارنامه ای درخشان در مدیریت آب و بحران شهرستان ثبت کرد که جای تقدیر دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: عزم و اراده ملت جسور ایران منجر به ایستادگی در برابر ظلم و پیروزی انقلاب اسلامی شد.
یعقوب کرمی مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نیز ضمن تقدیر از 40 سال تلاش و فعالیت پرسنل این شرکت گفت: استقامت مردم ایران باعث شد بتوانیم همچنان پابرجا باشیم.
وی افزود: مردم ایران ثابت کردند با تمام توان از سرمایه های ملی دفاع خواهند کرد.
شبکه های آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه های دز، کرخه شمالی و لور با داشتن بیش از یکهزار و 500 کیلومتر کانال و زهکش نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی منطقه دارند.
شبکه آبیاری دز به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن ترین شبکه های آبیاری کشور زمینه کشت و تولید 63 نوع محصول مختلف را در منطقه شمال استان خوزستان فراهم کرده است.
این شبکه مدرن آبیاری بیش از 160 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان های دزفول، اندیمشک و شوش را زیر پوشش آبیاری قرار داده است.
این شرکت یکهزار و 200 کیلومتر جاده دسترسی و 600 کیلومتر زهکش دارد.
عملیات ساختمانی این شبکه در سال 1337 آغاز و در سال 1342 فاز نخست آن افتتاح و در آذرماه سال 1356 کل عملیات ساخت شبکه به پایان رسید.
به برکت شبکه آبیاری دز امکان تولید سالانه بیش از چهار میلیون تن محصول کشاورزی در شهرستان های دزفول، اندیمشک و شوش فراهم شده است.
اجرای سرود مهر پاک یاران از دانش اموزان دبستان دهخدا از دیگر برنامه های این همایش بود.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.