مصطفی نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمیته ای با محوریت دادستان در راستای دستورالعمل و تاکید دادستان کل کشور به منظور برخورد با کم فروشان، گرانفروشان و متخلفان صنفی تشکیل شده است.
وی افزود: این کمیته با اقدامات پیشگیرانه به مقابله با تخلفات اقتصادی و تنظیم بازار در راستای حفظ حقوق عامه و نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و اساسی مردم می پردازد.
دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: قراراست در بازرسی ها موارد تخلف اصناف ازجمله نداشتن برچسب قیمت، موجود نبودن برگ های خرید، وجود اجناس قاچاق و احتکار در مغازه ‌ها، وجود مواد خوراکی غیراستاندارد و نداشتن پروانه کسب مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه متهمان یا متخلفان احتمالی به دادسرای عمومی وانقلاب یا تعزیرات حکومتی معرفی می شوند، گفت: موارد تخلف صنوف نظیر قاچاق و احتکار در این بازرسی ها ثبت و نسبت به جمع آوری آنها توسط اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام می شود.
نظری افزود: صنوف متخلف در مرحله نخست تذکر می گیرند و به مراجع قانونی برای برخورد معرفی می شوند و درصورت تخلف مجدد طبق قانون، نوشته ای با عنوان واحد صنفی گران فروش مقابل صنف مربوطه نصب می شود.
وی اضافه کرد: درصورت تکرار مجدد با هماهنگی قاضی تعزیرات، احکام بازدارنده برای متخلفان صادر و به مردم معرفی می شوند.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.