به گزارش ایرنا، جمع شدن زباله در مناطق مختلف هندیجان به دلیل تخلیه نشدن به موقع سطل ها در چند هفته اخیر موجب نارضایتی شهروندان در فضای مجازی شده به نحوی که با انتقاد از چهره نامناسب شهر در ماه های پایانی سال خواستار جمع آوری به موقع و پاکسازی خیابان ها از کیسه ها و سطل های پر از زباله شده اند.
دفن غیر اصولی در محل دفن زباله(کیلومتر پنج جاده دیلم به هندیجان) نیز در پی بارندگی آذر در این شهرستان،موجب شناور شدن و پخش انواع زباله در مساحت محدوده ای حدود پنج کیلومتر شهرستان شد و این زباله ها همچنان در آن محل پخش و شهروندان به صورت مستمر پیگیر جمع آوری آنها از سوی متولیان امر هستند.
کورش حشمدار که حدود 17 ماه پیش به عنوان شهردار هندیجان انتخاب شده بود هفته پیش با ارسال نامه ای به شورای اسلامی شهر هندیجان از این سمت استعفا و کناره گیری کرد و اعضای شورا نیز روح اله درخشان را تا تعیین شهردار به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کردند.
روح اله درخشان روز یکشنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهرداری هندیجان دارای سه دستگاه خودروی پرس زباله است که از آغاز شروع مسئولیتم به عنوان سرپرست شهرداری هر سه دستگاه خراب بوده و این موضوع سبب شده تا شهرداری قادر به تخلیه سطل های پر از زباله نبوده و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه تخلیه سطل ها تنها با دستگاه پرس زباله امکان پذیر است گفت: تخلیه سطل های مکانیزه با دست امکان پذیر نیست و این موضوع در کنار خرابی ماشین آلات سبب انباشت زباله در سطل ها و در کنار خیابان ها شده است.
سرپرست شهرداری هندیجان افزود: این شهرداری هم اکنون تنها با سه خاور استیجاری مشغول جمع آوری کیسه های زباله از درب منازل است و قادر به تخلیه سطل های زباله به دلیل خرابی ماشین های پرس زباله نیست.
درخشان با بیان اینکه وسایل لازم برای تعمیر یک دستگاه ماشین پرس خریداری شده ادامه داد: برای تعمیر هر دستگاه خودروی پرس زباله حداقل 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است که با توجه به منابع پایین درآمدی، این شهرداری به دنبال تامین اعتبار برای تعمیر یا خرید 2دستگاه خودروی دیگر پرس زباله است.
وی در خصوص آخرین وضعیت احداث جایگاه جدید دفن زباله هندیجان نیز گفت: کارهای مشاوره ای این طرح انجام و بخشی از هزینه آن نیز پرداخت شده و پس از تکمیل برای عقد قرارداد به منابع طبیعی و محیط زیست ارسال می شود.
وی ادامه داد: اقدامات لازم برای جمع آوری،دپو و دفن زباله که در کیلومتر پنج جاده هندیجان به دیلم در سطحی گسترده پخش شده اند پس از خشک شدن زمین انجام خواهد شد زیرا با توجه به رطوبت فعلی زمین امکان حرکت لودر وجود ندارد.
بندر هندیجان با 95 کیلومتر مرز آبی و بندر تجاری و صیادی سجافی و بحرکان در جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس قرار گرفته‌ است.
7163/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.