به گزارش ایرنا هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می روند تا شاید با پیروزی در برابر حریفان خود بتوانند هواداران خود را شاد کنند.

** استقلال خوزستان – ماشین سازی تبریز
استقلال خوزستان که هم اکنون با کسب 2 برد، 6 تساوی و هفت باخت در مکان شانزدهم رده بندی قرار دارد در این هفته به مصاف تیم ماشین سازی می رود که با 14 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی جای گرفته است؛ این دیدار برای آبی های خوزستان اهمیت زیادی دارد چرا که می توانند با امتیاز گرفتن از این دیدار نسبت به بقا در لیگ امیدوار باشند.
یکی از اصلی ترین معضلات تیم استقلال خوزستان در فصل جاری، بحث کادر فنی است. داریوش یزدی پس از 12 هفته حضور در فاصله اندکی تا بازی با استقلال تهران برکنار شد و قرار بود سیروس پورموسوی جایگزین او شود که این اتفاق رخ نداد و این امر موجب شد تا کریم بوستانی با همراهی ایمان مبعلی وظیفه هدایت آبی ها را بر عهده بگیرند هر چند به نظر می رسد تغییرات روی نیمکت استقلال خوزستان در تعطیلات نیم فصل قطعی باشد.
در ادامه ایمان مبعلی کاپیتان تیم استقلال خوزستان پس از آسیب دیدگی در جریان دیدار با استقلال تهران، با تشخیص پزشک تیم بیش از یک ماه از میدان دور شد اما مبعلی پیشنهاد افشین قطبی را در تیم فولاد قبول کرد و قرار است در نیم فصل دوم به عنوان مربی روی نیمکت فولادی ها حضور داشته باشد.
تیم استقلال خوزستان پس از 2 شکست برابر تیم های نساجی و نفت مسجدسلیمان، در هفته سیزدهم مغلوب همنام تهرانی خود شد که اعتراض هواداران این تیم را در پی داشت. این تیم خوزستانی در هفته های چهاردهم و پانزدهم رقابت ها در یک جدال سخت با 2 تیم مدعی لیگ یعنی تیم های سایپا و سپاهان رو به رو شد که با تساوی در این 2 دیدار نتیجه ایده آلی کسب کرد.
تیم استقلال خوزستان به دلیل پرداخت نشدن بدهی دیوید ساکونی بازیکن سابقش، چندی پیش از سوی فیفا جریمه شد و 6 امتیاز از این تیم جنوبی کسر شد این در حالی است که این بدهی هنوز پرداخت نشده و این موضوع می تواند آبی های خوزستان را وارد بحرانی به مراتب دشوارتر از وضعیت کنونی کند و در ادامه کار سختی برای ماندن در لیگ داشته باشند.
در صورت پرداخت نشدن این بدهی، جریمه سنگین تر مانند سقوط به لیگ های پایین تر و لغو امتیاز این تیم شامل حال استقلال خوزستان می شود. شاگردان کریم بوستانی تنها در صورت کسب امتیاز از بازی های آینده خود می توانند به بقا در لیگ امیدوار باشند.

** پارس جنوبی – فولاد خوزستان
تیم های پارس جنوبی و فولاد خوزستان در چارچوب رقابت های هفته نخست نیم فصل دوم به مصاف یکدیگر می روند که پیروزی هر کدام در این بازی، تیم برنده را به رده های بالایی جدول نزدیک تر خواهد کرد.
هم اکنون تیم پارس جنوبی با 19 امتیاز و فولاد با 18 امتیاز در رده های ششم و هفتم رده بندی هستند و نبرد شاگردان مهدی تارتار و افشین قطبی به نوعی 6 امتیاز محسوب می شود چرا که با پیروزی در این دیدار می توانند به کسب سهمیه آسیایی امیدوارتر شوند.
تیم فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات زمستانی با تصمیم افشین قطبی، بابک مرادی، آرش افشین، سیامک کوروشی، حجت چهارمحالی و محمدامین بهرامی را جذب کرد؛ در آن سوی میدان تیم پارس جنوبی ابوالفضل علایی، فرزاد حاتمی، فریبرز گرامی و کیوان امرایی را به خدمت گرفت؛ حال باید دید کدام مربی در میدان نبرد موفق تر خواهد بود.
بازیکنان فولاد خوزستان که پس از حضور افشین قطبی از روحیه خوبی برخوردار شده اند مقابل تیم تراکتورسازی در تبریز به یک برد شیرین دست یافته و جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دادند. اگر روزهای خوب فولاد خوزستان از راه برسد می توان بار دیگر شاهد حضور هواداران خونگرم خوزستانی، برای تماشای بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه باشیم.
مصاف تیم های فولاد و پارس جنوبی در شرایطی برگزار می شود که بازی رفت 2 تیم در اهواز با نتیجه دو بر یک به سود قرمزپوشان خوزستانی به پایان رسید؛ این موضوع باعث می شود که بازیکنان پارس شکست دور رفت را این بار در خانه خود جبران کنند.
تیم پارس جنوبی همواره در خانه تیم خطرناکی نشان داده و تیم های مدعی استقلال و پیکان را شکست داده است همچنین توقف تیم هایی مثل سپاهان و پدیده به خوبی نشان می دهد که بازی کردن مقابل این تیم جنوبی در زمین خود آن هم در حضور هوادارانش کار بسیار سختی است.

** نفت آبادان - سپاهان
تیم نفت آبادان در این هفته از رقابت ها میزبان تیم سپاهانی است که امیر قلعه نوعی را به دلیل محرومیت روی نیمکت ندارد؛ این تیم اصفهانی در دیدار برابر طلایی پوشان آبادانی استنلی کی روش مهاجم گلزن خود را در اختیار ندارد.
سرمربی پرتغالی صنعت نفت که این فصل به آبادان آمده است پس از گذشت 15 هفته از رقابت ها، 10 مساوی، سه باخت و 2 برد به دست آورده است. این موضوع نشان می دهد که برزیلی های ایران بیشتر بازی های خود را با تساوی پشت سر گذاشته اند و شاید در ادامه رقابت ها کسب نکردن امتیازات خانگی به ضرر نفتی ها باشد.
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به منظور تقویت خط هافبک خود عزیز سیدیکوف (ملی پوش قرقیزی) و وینیسیوس اولیویرا را به جمع بازیکنانش اضافه کرد ، این در حالی است که بهنام برزای، کرار جاسم و اکبر ایمانی از جمع بازیکنان این تیم جدا شدند.
تیم صنعت نفت آبادان پس از 6 هفته شکست ‌ناپذیری متوالی در لیگ برتر که با یک پیروزی و پنج تساوی برای آنها همراه بود، در دیدار برابر استقلال در هفته چهاردهم با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا از رده های بالایی جدول فاصله بگیرد. اگر چه شاگردان پائولو سرجیو در هفته پانزدهم رقابت ها یک برد شیرین برابر تیم سایپا کسب کردند تا با کسب 16 امتیاز در مکان یازدهم جدول جای بگیرند.
تیم سپاهان نیز جزو مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال به شمار می رود اما باید گفت که تیم نفت آبادان،در حضور هوادارانشان در آبادان به میدان می رود که امتیاز گرفتن از این تیم خوزستانی کار را سخت تر می کند.

** تراکتورسازی – نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان که در انتهای نیم فصل اول نتایج درخشانی گرفت، با شروع نیم فصل دوم ابتدا به دنبال تثبیت جایگاه خود در لیگ برتر و سپس رتبه های بالاتر است لذا نتایج هفته های اول برای شاگردان علیرضا مرزبان مهم است تا بتوانند نتایج دلخواه خود را کسب کنند.
نفت مسجد سلیمان در دیدارهای ابتدای فصل با وجود اینکه بازی های بسیار زیبایی به نمایش گذاشتند اما در نتیجه گیری ضعیف عمل کردند اما در 2 بازی آخر خود مقابل تیم های ذوب آهن و پیکان چهار امتیاز بسیار شیرین کسب کردند و جایگاه خود را در جدول لیگ برتر فوتبال چند پله ارتقا دادند.
علیرضا مرزبان پس از ورود به تیم نفت، باعث افزایش روحیه و انگیره بازیکنان شد به گونه ای که از چهار بازی آخر خود هشت امتیاز کسب کردند؛ نفت مسجد سلیمان از 15 بازی خود 15 امتیاز کسب کرده و اکنون در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است.
تیم نفت مسجدسلیمان این بار و در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر برابر تیم تراکتورسازی صف آرایی می کند که این دیدار از اهمیت بالایی برای هر 2 تیم برخوردار است و پیروزی در این بازی نه تنها جایگاه نفت مسجدسلیمان را در جدول ارتقا می دهد بلکه برای دیگر تیم های خوزستانی حاضر در لیگ به ویژه فولاد ارزشمند خواهد بود هر چند که بازیکنان تیم تراکتور پس از باخت هفته گذشته مقابل فولاد، برای برد به میدان می روند.
این دیدار اگر چه در تبریز برگزار می شود اما با توجه به نتیجه گیری خوب نفت مسجدسلیمان در بازی های اخیر، احتمال حضور تماشاگران نفتی در تبریز وجود دارد تا از نزدیک تیم خود را تشویق کنند.
در تعطیلات زمستانی محمد پاپی، محمد شادکام، مهرداد طهماسبی و هیثم هاشمی زاده به تیم نفت مسجدسلیمان اضافه شدند این در حالی است که میلاد فراهانی، پیمان میری و محمود قائدرحمت از جمع بازیکنان این تیم جدا شدند.
به گزارش ایرنا تا پایان لیگ هجدهم، 15 هفته باقی مانده و نمایندگان خوزستان می توانند با نتیجه گیری مناسب و برطرف کردن مشکلات تیم و جلب رضایت خاطر هوادارانشان به آینده راه امیدوار باشند.
دیدار نمایندگاه خوزستان در هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح ذیل است:
دوشنبه 15 بهمن:
استقلال خوزستان – ماشین سازی تبریز (ساعت 16 ورزشگاه ورزشگاه غدیر اهواز)
پارس جنوبی جم – فولاد خوزستان ( ساعت 16 ورزشگاه جم)
سه شنبه 16 بهمن:
نفت آبادان – سپاهان (ساعت 16 ورزشگاه تختی آبادان)
چهارشنبه 17 بهمن:
تراکتورسازی – نفت مسجدسلیمان (ساعت 15:30 ورزشگاه یادگار امام تبریز)
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.