برخی از مسئولین اجرایی بی‌توجه به جایگاه نمایندگان مجلس، مشروعیت مردمی خود را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، از آنجائیکه مردم به‌واسطه‌ی انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی، در تصمیم‌گیری‌های کلان مملکتی سهیم هستند، هرگاه به این جایگاه خدشه‌ای وارد شود، و شأن و جایگاه یک نماینده رعایت نشود، در اصل به جایگاه مردم که ولی‌نعمتان مسئولین هستند، بی‌اعتنایی و هتک حرمت شده است.

وجود مشکلات و معضلات فراوان در حوزه‌های انتخابیه که به عملکرد ضعیف دولت‌مردان بر می‌گردد، نمایندگان را در اکثر مواقع وادار به ورود برای حل این مسائل کرده که آن‌هم به دلیل خواست مردمی می‌باشد که گاها و به‌اشتباه، نمایندگان خود را مسئول و سهیم در این مشکلات می‌دانند.

این حضور پیاپی نماینده و استمرار آن در بخش‌های مختلف اجرایی کشور، از مرکز استان گرفته تا شهرستان‌ها و بخش‌ها، گاه برخی مدیران را به‌اشتباه انداخته و به همین دلیل آنان جایگاه نماینده به‌عنوان یک قانون‌گذار و مافوقِ بر مسئولین اجرایی کشور که پرسشگر و مطالبه گر و ناظر می‌باشد را تا اندازه یک ارباب‌رجوع، نزول می‌دهند و بعضاً شاهد رفتارها و برخوردهایی هستیم که نه‌تنها در شأن و منزلت نماینده نیست، بلکه بی‌حرمتی به مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان جامعه نیز محسوب می‌شود.

مدیران اجرایی باید بدانند هرگاه یک نماینده را برای یک رویداد، هرچند با حضور رئیس‌جمهور، معاونان و وزیران باشد، دعوت می‌کنند، در اصل مردم را به‌واسطه‌ی نماینده‌شان دعوت نموده‌اند و هرگونه بی‌حرمتی به این جایگاه، بی‌حرمتی به مردم تلقی می‌گردد. و شکی نیست هر مدیری در هر منصبی، چنانچه جایگاه و مقبولیت مردمی نداشته باشد، از دید مردم نه به‌عنوان خدمتگزار بلکه به‌عنوان غاصب آن پست تلقی می‌گردد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.