به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیم پور روز شنبه در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه ملک الشعرای بهار آبادان اظهار داشت: چشم امید امام خمینی(ره) به جوانان بود و اکنون نیز موضع توجه خاص مقام معظم رهبری ،جوانان هستند.
وی افزود: چهل سال پیش 220 واحد دانشگاهی در کشور داشتیم که امروز به 2 هزار و 940 دانشگاه رسیده ؛ دراین مدت تعداد رشته های کارشناسی ارشد از 182 رشته به یکهزار و 32 رشته و تعداد رشته های مقطع دکترای تخصصی از 28 رشته به 893 رشته افزایش یافته است.
امام جمعه آبادان شمار دانشجویان کشور را چهار میلیون نفر عنوان کرد و گفت: تعداد دانشجویان مقطع دکترای تخصصی قبل از انقلاب 913 نفر بوده که امروز به 58 هزار و 938 نفر رسیده یعنی این شاخص در مقایسه با دوران قبل از انقلاب 60 درصد رشد نشان می دهد.
حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به شاخص های عملی بین المللی گفت: رتبه های المپیاد علمی، انرژی هسته ای، هوافضا، سلول های بنیادی و نانوتکنولوژی قبل از انقلاب نداشته ایم اما امروز جزو 10 کشور برتر جهان محسوب می شویم.
امام جمعه آبادان با بیان اینکه در حوزه های نظامی، صنعت دریایی، صنعت هوایی دستاوردهای مهمی حاصل شده ، گفت: نظام جمهوری اسلامی مردم را در سرنوشت خودشان دخالت داده اما با کمال تاسف در حوزه های اجتماعی و اقتصادی ضعیف عمل کرده ایم و دشمن در پی بهره برداری از این مشکل اقتصادی است.
حجت الاسلام ابراهیم پور افزود: مسئولان باید نسبت به مطالبه گری مردم در حوزه اجتماعی و اقتصادی هوشیار بوده و مراقب توطئه های دشمنان باشند چون دشمن از وضعیت نابسامانی اقتصادی در کشور سوء استفاده می کند.
وی نرخ سواد قبل از انقلاب را 47 درصد بیان کرد و گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در کشور و نرخ سواد 93 درصد رسیده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این آیین به کشف میدان نفتی در جزیره مینو اشاره کرد و گفت: کشف این میدان نفتی شیرین و سبک آبادان و خرمشهر را به مناطق نفت خیز تبدیل کرده است.
عامر کعبی همچنین خبر داد : کارهای الحاق حوزه اروندکنار و منیوحی به منطقه آزاد اروند انجام شده است.
7100/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.