معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به دستاورهای مهم انقلاب اسلامی، گفت: در بحث تولید علم، جایگاه امروز ایران اسلامی در بین همه کشورهای جهان در مقام شانزدهم است و این موضوع یک بحث بسیار مهم و انحصاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی حسین حسین زاده در مصلی اهواز با اشاره به نامگذاری روزهای دهه مبارک فجر، اظهار کرد: پیرامون هر کدام از این نامگذاری‌ها و محورهای در نظر گرفته شده برای دهه فجر برنامه‌هایی برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: 40 سال نفی وابستگی و مقابله با تحریم و تهدید، مبتنی بر واقعیت‌هایی است که جامعه ما در طول این سال‌ها با آن مواجه بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به یوم الله 22 بهمن، تصریح کرد: امیدوارم در این روز شاهد حضور همه جانبه اقشار مختلف جامعه باشیم و بتوانیم این روز بزرگ را کنار یکدیگر جشن بگیریم.

حسین زاده با اشاره به دستاورهای مهم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در بحث تولید علم، جایگاه امروز ایران اسلامی در بین همه کشورهای جهان در مقام شانزدهم قرار دارد و این موضوع یک بحث بسیار مهم و انحصاری است.

وی ادامه داد: کمتر کشورهایی وجود دارند که بتوانند در این حوزه گام های اساسی بردارند، اما این موضوع یکی از دستاورهای نظام در طول 40 سال اخیر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: ایران اسلامی امروزه در راستای سرعت رشد تولید علمی به خصوص در دو دهه اخیر در رتبه نخست دنیا قرار دارد. این دستاوردهایی که به صورت محوری به آن ها اشاره می کنیم در دهه فجر نمود پیدا خواهند کرد.

وی گفت: بخش عمده ای از دستاورهایی که در طول این سالیان به آن دست پیدا کرده ایم به پشتوانه زیرساخت‌هایی است که در 40 سال نظام جمهوری اسلامی فراهم شده است.

حسین زاده اظهار کرد: ما در حوزه های مهم زیرساختی به پیشرفت ها و جایگاه های والایی در طول 40 سال انقلاب اسلامی دست پیدا کرده‌ایم و امیدواریم بارقه‌های امید در میان مردم بیشتر شود.

حسین زاده با اشاره تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها، عنوان کرد: جوامع مختلفی علیه ظلم و ستم انقلاب کرده‌اند و در قرن بیستم شاهد ظهور و پیروزی انقلاب‌های بسیاری بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، مؤلفه ها و ویژگی‌هایی را مشاهده می‌کنیم که نشان دهنده تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها است.

حسین زاده عنوان کرد: مهم است که ما تفاوت انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها بدانیم و این ویژگی‌ها و تفاوت‌ها است که اکنون باعث شده تا به این جایگاه در جهان دست پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی ها و مختصاتی که تفاوت انقلاب اسلامی ما با سایر انقلابها نشان می‌دهد آن است که انقلاب اسلامی ایران به هیچ قشر، طبقه و قومی اختصاص ندارد و مربوط به همه اقشار است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: به سایر انقلابات که نگاه می‌کنیم هر کدام از انقلابات مربوط به یک قشر یا یک قوم است، اما انقلاب اسلامی به همه اقشار متعلق است و نمی‌توان ان را به قشر خاصی نسبت داد و این موضوع بیانگر وحدت و انسجام جامعه اسلامی است.

حسین زاده گفت: از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، می‌توان گفت که این انقلاب یک انقلاب دینی، فرهنگی و اخلاقی است. این انقلاب، انقلاب نور است و ریشه در مکتب اسلام، تشیع و فرهنگ عاشورایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انقلابات قرن بیستم، بحث استقلال کشورها ناشی از وابستگی به جریانات و بلوک‌های قدرت دیگر است، اما انقلاب اسلامی ایران از ابتدا با شعار استقلال و مبتنی بر نفی همه قدرت‌های شرقی و غربی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.