**خیمه امن انقلاب را مدیریت کنیم
ماهشهر- ایرنا-امام جمعه بندرماهشهر گفت: در صورتی که در خیمه امن این نظام را به خوبی مدیریت کنیم و از ظرفیت های خدادادی و استعدادهای بی نظیر این جوانان بهره ببریم، در مسائل اقتصادی مشکلی نخواهیم داشت و می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: اگر این انقلاب بعد الهی نداشت، بدون شک با وجود تمامی این توطئه ها و دشمنی ها و همچینن سو مدیریت ها باقی نمی ماند.
وی با اشاره به اینکه عدد 40 در فرهنگ دینی ما برکت زیادی دارد و همراه با رمز و رازهایی است افزود: ظرفیت این ملت و کشور به میزانی است که این انقلاب و این کشور می تواند اسوه و الگو در دنیا باشد.
وی گفت: بزرگترین برکتی که این انقلاب برای ما به ارمغان آورد، استقلال سیاسی است این در حالی است که به وضوح مشخص است اگر کشوری بخواهد بر خلاف نظر کدخدای جهان فعالیتی کند، استقلال کافی ندارد.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه عنوان کرد: نعمت دیگری که این انقلاب با خود به همراه داشت، حضور یک فقیه جامع الشرایط در راس این نظام بود که حضرت امام با کمک این ملت یک معجزه ساخت که یک نظام چندهزارساله شاهنشاهی را برچید و به زباله دان تاریخ سپرد و یک نظام اسلامی و مردم سالاری دینی را تقدیم ملت کرد.
حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در اولین روز بازگشت ایشان به میهن خاطرنشان کرد: همان طور که حضرت امام راحل فرمودن که به پشتیبانی این ملت دولت تشکیل می دهم، همچنان همین ملت هستند که حافظ و پشتیبان این نظام هستند، از این رو شایسته نیست که ملت ایرانی با مشکلات معیشتی مواجه باشند، در این باره دولتمردان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها به شهادت 2 تن از ماوران نیروی انتظامی در حادثه بندر امام اشاره کرد و گفت: 2 نفر از ماموران وظیفه شناس و مدافع امنیت در حادثه ای در بندر امام به شهادت رسیدند.
وی گفت: از ماموران نیروی انتظامی و اطلاعات انتظار می رود در اسرع وقت عاملان این جنایت را شناسایی کرده و دستگیر کنند.
امام جمعه ماهشهر اضافه کرد: از دستگاه قضایی نیز انتظار می رود پس از آن، عاملان این حمله مسلحانه را به اشد مجازات برسانند.
وی در پایان تاکید کرد: نیروهای حافظ امنیت رمز اقتدار هر کشوری هستند، از این رو نباید اجازه دهیم خون آنها به این شیوه در حالتی از ابهام بماند و خانواده های آنها داغدار شوند.

**امام جمعه آبادان:روحیه خودباوری از ثمرات انقلاب است
آبادان - ایرنا - امام‌جمعه آبادان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مقدمه ظهور امام عصر (عج )که همه ‌معادلات جهانی را تحت تاثیر قرار داده است عنوان کرد و گفت: روحیه خودباوری و ضداستکباری از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه‌های نماز جمعه آبادان سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور در سال 1357 را گرامیداشت و اظهار داشت: امام راحل ایران را پایگاه مهمی برای سربازان امام عصر عج تبدیل کرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی فقط پیروزی علیه رژیم طاغوت و پهلوی نبود بلکه پیروزی بر علیه دخالت‌های بیگانگانی بود که همواره عزت و جغرافیای این سرزمین را تهدید می‌کردند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی پور افزود:قیام ملت ایران و پیروزی آن باعث شد تا آرمان‌های امام محدود به کشور ما نشود بلکه الهام بخش همه انسان‌های آزاده در سراسر جهان تبدیل شود.
وی 22 بهمن را روز عزت اسلام و مسلمین و شکست هیمنه استکبار در ایران توصیف کرد و بیان داشت:استکبار جهانی به رهبری امریکا از ابتدای پیروزی انقلاب با جنگ سخت و تحریم قصد ضربه زدن به ایران اسلامی بودند که در همه موارد شکست خوردند.
امام ‌جمعه آبادان ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب در صنعت نظامی، پزشکی و علمی گفت: در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی هنوز چالش داریم و دلیل آن این است که برخی از مدیران بجای اینکه انقلابی عمل کنند و فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرایی نکردند دنبال غرب بودند.
وی افزود:در اقتصاد ضربه خودیم و دشمن نیز در حال فشار ‌آوردن به ملت است تا مردم را نسبت به مشکلات و انقلاب بدبین کند.

** امام جمعه شادگان:چهل سالگی انقلاب نشان از بلوغ و کمال نظام اسلامی دارد
شادگان - ایرنا - امام جمعه شادگان گفت:چهل سالگی انقلاب نشان از بلوغ و کمال این نظام اسلامی دارد که اکنون صاحب عزت و کرامت در جهان است.
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شادگان که در مسجد حضرت امیر المومنین (ع) اظهار داشت: چهل سالگی انقلاب نشان از بلوغ و کمال این نظام اسلامی دارد که مردم مقاوم این کشور توانستد با ایستادگی در پای آرمانهای اسلامی خود، صاحب عزت و کرامت در جهان شوند.
وی یکی از افتخارات انقلاب اسلامی را حاکمیت دینی و ولایی در جامعه ایران و پایان ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوت‌ها و سلاطین عنوان کرد و تصریح کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که ما را زیر چتر ولایت قرار داد.
حجت الاسلام شرفی تاکید کرد: اکنون که چهل سال پر افتخار از انقلاب شکوهمند اسلامی را پشت سر گذاشته ایم باید با شهداء و ولایت پیمان ببندیم که تا پایان عمر در مسیر اسلام بوده و منحرف نشویم.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی اسلام غریب، مظلوم و منزوی بود، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قانون اساسی ایران بر اساس تعالیم دینی و اسلامی تنظیم شد و اسلام به بطن مدیریت جامعه آمد.

**امام جمعه دزفول: خودباوری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است
دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: خودباوری و ایستادگی در مقابل دشمن از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: تمام توطئه های دشمنان به برکت خون پاک شهدا، رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و بصیرت مردم خنثی شده اند.
وی انقلاب اسلامی را برگ زرینی در تاریخ ملت ایران دانست و گفت: مردم ایران 40 سال افتخار، سربلندی، ایثار، فداکاری و تلاش مجاهدانه را پشت سر گذاشته اند.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه چشم اندازی امید بخش پیش روی ملت ایران قرار دارد، افزود: ملت ایران 40 سال تجربه متراکم بعد از انقلاب اسلامی کسب کرده اند که باید چراغ راهی برای آینده کشور باشد.
وی دهه فجر را فرصتی برای تجدید قوای نیروهای انقلابی و تجدید میثاق ملت با امام شهدا دانست و اظهار داشت: شعار ما می توانیم با انقلاب اسلامی تحقق یافت.
وی روحیه انقلابی، اعتماد به جوانان، مدیرتی جهادی و پیروی از دستورات رهبری را رمز پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: اعتماد نکردن به دشمن از درس های انقلاب اسلامی است که تجربه برجام این موضوع را بیش از پیش ثابت کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: عده ای از قطار انقلاب پیاده شدند ولی به طور قطع رویش های انقلاب بیش از ریزش های آن بوده اند.
وی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تقریبا در 40 سال گذشته هر سال یک انتخابات برگزار شده که در نوع خود در سطح جهان بی نظیر است.
امام جمعه دزفول مهمترین مسئولیت جوانان را توجه به آرمان های انقلاب اسلامی خواند و گفت: انقلابی گری و مطالبه گری می تواند به مثابه موتوری قدرتمند در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب عمل کند البته انقلابی گری نباید به خشونت طلبی بیانجامد.
وی با بیان اینکه جوانان نوک پیکان حرکت انقلاب اسلامی هستند، افزود: جوانان باید از تجربه افراد مسن برای ادامه این حرکت انقلابی استفاده کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به آمار رئیس دیوان محاسبات کشور در خصوص پاک دستی بیش از 98 درصد مدیران کشور گفت: اغلب مدیران در رژیم طاغوت فاسد بودند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در بدنه نظام است، اظهار داشت: دشمن با طراحی عملیات روانی و تحمیل فشار و جنگ اقتصادی به دنبال بی ثباتی کشور و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان است ولی همواره در این راه شکست خورده است.
وی افزود: دوستان انقلاب اسلامی با روحیه بالا در کنار جمهوری اسلامی قرار دارند و جشن های بزرگداشت انقلاب اسلامی از امروز با سخنرانی سید حسن نصرالله در لبنان آغاز شده اند.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور موسسه خیریه مرهم در این شهرستان گفت: 40 پزشک متخصص و فوق تخصص در یک اقدام انقلابی اقدام به ثبت رکورد جهانی 65 عمل جراحی شکاف لب و کام در یک روز کردند.
وی با بیان اینکه این اقدام پزشکان به صورت کاملا رایگان انجام شد، افزود: اغلب پزشکان این تیم پزشکی جوان و از رویش های انقلاب اسلامی بودند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: بیمارستان بزرگ دزفول نیز تمام امکانات خود را برای انجام این کار خیریه در اختیار موسسه مرهم قرار داده بود.
وی با بیان اینکه این ایثارگری به برکت انقلاب اسلامی رخ داد، اظهار داشت: در زمان طاغوت هرگز چنین اتفاقاتی صورت نمی گرفت.
وی با اشاره به 13 بهمن ماه سالگرد ارتحال آیت الله سید مجد الدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول گفت: نام این عالم در دوران دفاع مقدس با ایستادگی مردم دزفول پیوند خورد است.
3022/9858/3015
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.