به گزارش ایرنا این انجمن صنفی روز یکشنبه در اطلاعیه خود با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات واصله احتمال طغیان رودخانه در پایین دست کرخه در ساعات آینده دور از انتظار نیست خطاب به کشاورزان آورده است: با توجه به محدویت ماشین آلات سنگین خاکبرداری،از تمام کشاورزان و روستاییان ضمن درخواست کمک رسانی به همکاران کشاورز خود و روستاهای مجاور ساکن حاشیه رودخانه ی کرخه شده و انتظار می رود تا تدابیر لازم اتخاذ شود.
این اطلاعیه می افزاید: به همین منظور لازم است ورودی های آب به سمت مزارع و روستاها به سرعت مسدود و علاوه بر این دستگاه های پمپاژ آب که قابلیت جابجایی دارند، منتقل شوند.
انجمن صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان همچنین خواستار مشارکت اهالی حاشیه رودخانه کرخه در ترمیم و تقویت سیل بندها شد.
بر اساس این گزارش، صبح امروز یکشنبه استاندار خوزستان در ستاد بحران استان با اشاره به فعالیت شرکت متن در منطقه دشت ‌آزادگان و هویزه گفت: شرکت متن (شرکت مهندسی و توسعه نفت) باید نسبت به تعهداتش در منطقه برای پیشگیری از آسیب های احتمالی ناشی از سیلاب پیش رو عمل کند، در غیر این صورت برخورد لازم انجام می‌ شود.
در پی احتمال بارندگی های شدید در نیمه غربی کشور و جاری شدن سیلاب در خوزستان، استاندار تمام ماموریت ‌های مدیران استانی را لغو بر حضور همه مدیران دستگاه ‌های اجرایی در خوزستان تاکید کرد.
گفتنی است، بر اساس اعلام هواشناسی اوج بارش ها از اواسط دوشنبه تا اواسط سه شنبه پیش بینی می شود و بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال و شمال شرق خوزستان خواهد بود.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.