به گزارش ایرنا علی نقی یزدان پناه یکشنبه در گردهمایی مربیان پشتاز خوزستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تالار طلاییه اهواز بیان کرد: توسعه سازمان دانش آموزی باعث جلوگیری دانش آموزان از آسیب های اجتماعی می شود.
وی با اشاره به اینکه این سازمان از سال 78 تاسیس شده گفت: این سازمان تکمیل کننده آموزش دانش آموزان در مدارس، و برای پاسخ به نیازهای دانش آموزان که در کلاس درس پاسخ داده نمی شود تاسیس شده است.
یزدان پناه ادامه داد: برای تربیت دانش آموزان توانمند باید سازمان دانش آموزی را تقویت و توسعه داد.
مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:بسیاری از مهارت های زندگی را نمی توان بر سر کلاس درس به دانش آموز یاد داد و باید این مهارت ها را در سازمان دانش آموزی ارایه داد.
وی افزود: تنها نباید به دانش افزایی دانش آموزان توجه کرد بلکه باید به مهارت آموزی دانش آموزان توجه داشت تا از بسیاری آسیب ها دور باشند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان باید با واژه هایی مثل مشارکت، کارگروهی، مسئولیت پذیری آشنا شوند گفت:آنها با این مهارت ها در کلاس درس آشنا نمی شوند بلکه وطیفه سازمان دانش آموزی است که این مهارت ها را منتقل کند.
یزدان پناه ادامه داد:برخی از دانش آموزان که درگیر برخی آسیب های اجتماعی هستند و یا دچار مشکلات روحی و افسردگی شده اند با عضویت در سازمان دانش آموزی و حضور در فعالیت های گروهی بسیاری از مشکلات آنها برطرف شده است.
مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه پایه و اساس سازمان دانش آموزی کار گروهی است افزود: این سازمان نیاز به حمایت دارد و برای جلوگیری از انزوای دانش آموزان باید عضوگیری در سازمان دانش آموزی را توسعه داد.
وی گفت: دانش آموزانی که در سازمان دانش آموزی آموزش می بینند می توانند دستاوردهای انقلاب را به جهان نمایش دهند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.