مدیرکل بحران خوزستان‌ گفت: روستاییان، عشایر و کشاورزان هشدار های مدیریت بحران را جدی بگیرند تا همانند بارش های گذشته تلفات انسانی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که به ریاست استاندار خوزستان و با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: جلسات کارگروه های چهارده گانه تخصصی در مدیریت بحران استان به برطرف کردن بسیاری از مشکلات کمک بزرگی کرده است و در جلسات شورای مدیریت بحران متعددی که در سطح شهرستان ها و استان برگزار شده است  برای پیش بینی و پیشگیری اقدام لازم در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی زاده با اشاره به وقوع سیل سال 95، بیان کرد: در سال جاری با هماهنگی هایی که میان دستگاه های مختلف صورت گرفته است، توانستیم سیلاب را با وجود افزایش چند برابری آوردها نسبت به سال های گذشته مدیریت و کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر میانگین بارش در سال آبی جدید، دومین استان کشور  به شمار می رود، اظهار کرد: از یک ماه گذشته کارگروه تخصصی مقابله با سیلاب در اداره کل مدیریت بحران تشکیل شده و مسایل و آسیب‌ها به ویژه در حوضه های آبی دز، کرخه، مارون و جراحی پیگیری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این که حوضه دز تک سدی است، بیان کرد: در بالا دست دز  رودخانه دیگری نیست، سد بختیاری نیز که قرار بود در دولت‌های گذشته ساخته شود انجام نشد و در این دولت نیز ادامه پیدا نکرد که موجب شد، ما سد دز را به عنوان یک تک سد داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای ساخت سد دز رسوب برداری انجام نشده که براساس گزارشات سازمان آب و برق این سد حدود 30 درصد رسوبات دارد که نیازمند مدیریت جدی است.

حاجی زاده تصریح کرد: در 40 روز اخیر رهاسازی مستمر آب از سدها را داشته‌ایم که با وجود افزایش دبی در برخی مقاطع  مدیریت  و کنترل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آثار و خسارات بارش های اخیر در استان، ادامه داد: به برخی از هم استانی‌ها به ویژه در بخش کشاورزی خساراتی وارد شد که در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از وقوع سیلاب در استان، بیان کرد: پس از سیل 95 سیل بندها بدون اعتبارت ملی بلکه از طریق تعامل بین دستگاه ها و شرکت ها  ترمیم شدند و همچنان در  دست ترمیم و بازسازی هستند.

حاجی زاده گفت: طی یک ماه اخیر  بیش از 300 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات کامل میان شهرهای مناطقی از شوش، دزفول، شعیبیه شوشتر، بخش مرکزی اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، هویزه  و دشت آزادگان توزیع شدند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان بیان کرد: توصیه اکید مدیریت بحران به عشایر، روستاییان و کشاورزان این است  که همانطور که در سه ماه اخیر و بارش‌ها  وضعیت به گونه ای مدیریت شد که تلفات انسانی به صفر رسید، در بارش های پیش رو نیز به هشدارها و اخطارهایی که از طریق ستاد مدیریت بحران، هواشناسی، فرمانداریها و سازمان آب و برق صادر می شود توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.