مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ایرانیان تا قبل از انقلاب و به ویژه انقلاب مشروطیت یا استعمارگر بوده اند و یا استعمار پذیر و پس از پیروزی انقلاب به عنوان یک ملت مستقل، مذهبی و ملی که وصل به انقلاب پیامبر اکرم (ص) است، مطرح شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز یکشنبه ۷ بهمن ماه گردهمایی مربیان پیشتاز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولین کشوری و استانی در  اداره آموزش پرورش ناحیه ۴ اهواز برگزار شد.

محمد تقی زاده در این گردهمایی اظهار کرد: امیدوارم با بهره مندی از همه ظرفیت‌ها و با حضور همه اقوام، اقلیت‌ها، احزاب و مذاهب مختلف در این سرزمین، شاهد تداوم و استمرار پیروزی های همیشگی انقلاب در طول تاریخ باشیم.

وی افزود: ایران در بررسی تاریخ گذشته خود به بخش های ایران باستان، دوره اسلامی، دوره میانه و معاصر تقسیم می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اما به اعتقاد من، تاریخ ایران به ۲ دوره ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم می شود.

تقی زاده در خصوص فضای سیاست خارجی ایران در تاریخ قبل از انقلاب، یاد آور شد: ما در تاریخ ایران از ابتدا تا قبل از انقلاب اسلامی یا استعمارگر بوده ایم و یا استعمار پذیر.

وی بیان کرد: در یک بازه زمانی، محدوده جغرافیایی ایران از هند تا اروپا توسعه پیدا می‌کند و به عنوان یک امپراطوری بزرگ و استعمارگر در دنیا حاکم می شود و بارها خزائن هند را به بهانه های مخلتف غارت کرده و لشکر کشی می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در دوره ای ایران قدرت مطلق منطقه است، اما خیلی زود و در یک دوره کوتاه از استعمارگر به استعمارپذیر تبدیل می شود.

تقی زاده در خصوص فضای سیاست فرهنگی و اجتماعی داخلی تا قبل از اسلام نیز عنوان کرد: ما در فضای فرهنگی ایران تا قبل از انقلاب اسلامی و به ویژه انقلاب مشروطیت، ۲ واژه "شاه" و "رعیت" داشتیم و در کتب تاریخی معتبر مستنداتی مبنی بر وجود نامی از مردم، حقوق مردم و ملت نداریم و این واژه ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا کرد.

وی در خصوص پیام انقلاب اسلامی به دنیا، تصریح کرد: ما نه می خواهیم استعمارگر باشیم نه استعمار پذیر، ما یک ملت مستقل، مذهبی و ملی وصل به انقلاب پیامبر اکرم(ص) هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره به این که نکته مهم در تربیت فرهنگی کودکان آموزش مفاهیم سه واژه اسلام، ایران و ولایت است، گفت: باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم تا فرزندانمان با معنای حقیقی این سه واژه مهم آشنا شده و مواریث دینی و فرهنگی و انقلابی خوبی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

تقی زاده ضمن انتقاد از وضعیت فرهنگی موجود در مقایسه ای از شهدای جنگ تحمیلی و کشته شدگان تصادفات جاده ای، تصریح کرد: در طول ۸ سال دفاع مقدس ۲۱۴ هزار نفر و در دوره انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷، ۶۶۳ هزار تن از فرزندان این مملکت شهید شده اند این در حالی است که تعداد کشته شدگان تصادفات جاده در ایران از سال ۸۳ تا ۹۴ معادل ۲۲۱ هزار تن بوده است.

وی افزود: ما در یک جنگ پنهان و خاموش کف جاده های ایران نیازی به دشمن نداشته و خودمان قاتل همدیگر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص تعریف نخبگی، خاطرنشان کرد: تعریف ما از نخبگی تیز هوش بودن نیست، نخبه کسی است که ساده ترین مفاهیم اجتماعی زندگی خودش را فهمیده و به کار بگیرد حال ممکن است یک فرد بی سواد باشد یا کدخدای محل یا شیخ یک روستا.

تقی زاده ضمن اشاره به این نکته که آموزش و پرورش یک امر بسیار ساده است، بیان کرد: تعلیم و تربیت خیلی ساده است، اما به شرطی که دانش این کار را داشته باشیم.

وی با بیان این نکته که ایرانیان از ۷ هزار سال پیش، صاحب حروف الفبا بوده اند اظهار کرد: ما صاحب خواندن، نوشتن، و کتابت بوده و زیبا ترین کلمات را به کار می گرفتیم  اما اکنون به کجا رسیده ایم؟

مدیرکل آموزش آموزش و پرورش خوزستان افزود: بزرگترین آسیبی که در هر جامعه ای به وجود می آید ناشی از عدم درک و شناخت و فهم همین ۳ واژه ساده اسلام، ایران و ولایت است.

تقی زاده ضمن اشاره به این نکته که یک تمدن زمانی مغلوب خواهد شد که از درون منهدم شده باشد، خاطرنشان کرد: ما زمانی با تند بادهای خارجی دچار آسیب خواهیم شد که از درون دچار مشکل باشیم.

وی در پایان با بیان این مطلب که تکیه گاه ما منابع دینی و مذهبی و گذشته تاریخی ما است، تاکید کرد: باید نهایت تلاش خود را در حفظ ارزش های انقلاب به کار بگیریم، چرا که مدیون خون شهید فهمیده ها هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.