حمید بنی تمیم در حاشیه رقابت های کشتی فرنگی جام تختی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این که رقابت های جام جهانی رویداد بسیار مهمی است هر کدام از استان های خوزستان و گیلان زودتر شرایط لازم برای برگزاری این رقابت ها را فراهم کند از شانس بیشتری برای میزبانی رقابت ها برخوردار است.
وی در خصوص رقابت های جام تختی گفت: خوشبختانه سطح مسابقات با حضور کشتی گیران مدعی داخلی و کشتی گیران شاخص کشورهای کوبا، آذربایجان، ارمنستان، صربستان و گرجستان در حد مطلوب است.
سرپرست فدراسیون کشتی با بیان این که خوزستان مهد کشتی فرنگی کشور است و بیشتر قهرمانان ایران از شهرستان اندیمشک هستند گفت: خوشحالم که میزبانی مسابقات بهانه ای شد تا کار ساخت سالن شهید سروندی با سرعت بیشتری انجام شود؛ امیدوارم در سال های آتی بتوانیم میزبانی های خوبی را به استان خوزستان بدهیم که این موضوع باعث پیشرفت زیرساخت ها و شرایط فنی کشتی گیران این خطه می شود.
وی با بیان این که فدراسیون کشتی نگاه ویژه تری به استان های کشتی خیز و قهرمان پرور دارد افزود: در رقابت های اندیمشک شاهد حضور کشتی گیران جوان و با تجربه ای از کشورمان هستیم که امیدواریم در پایان نتایج خوبی کسب کنند.
بنی تمیم با اشاره به جایگاه استان خوزستان در کشتی فرنگی افزود: در چند سال اخیر شاهد مسابقات خوبی در خوزستان بوده ایم که امیدواریم این گونه رقابت ها همچنان ادامه داشته باشد؛ از آن جا که اندیمشک شرایط لازم برای برگزاری رقابت ها را داشت با پیگیری مدیران استانی، فرصتی ایجاد شد تا بار دیگر شاهد رخدادی جهانی در خوزستان باشیم.
وی با بیان این که برگزاری مسابقات جهانی در خوزستان باعث پیشرفت و رونق این رشته در استان می شود افزود: انجام مسابقات علاوه بر اهمیت دادن به کشتی آن شهرستان، در افکار عمومی تاثیر به سزایی دارد.
سرپرست فدراسیون کشتی در پاسخ به این پرسش که آیا در مجمع انتخابات رییس فدراسیون کشتی کاندید خواهد شد گفت: این موضوع به زمان شروع ثبت نام بستگی دارد و اکنون مشخص نیست که چه اتفاقاتی در آن موقع رخ خواهد داد اما هنوز تصمیم خاصی در این باره ندارم.
وی در خصوص جدا شدن کشتی پهلوانی از این فدراسیون و اضافه شدن آن به فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای گفت: با توجه به این که کشتی کشور در حال گذراندن شرایط خاصی است و سرپرست فدراسیون کشتی به تنهایی نمی تواند تصمیم گیرنده باشد به این نتیجه رسیدیم که فعلا صحبتی از واگذاری این رشته به فدراسیون زورخانه ای نشود.
بنی تمیم ادامه داد: از آنجایی که کشتی پهلوانی زیر مجموعه اتحادیه جهانی کشتی است نمی توایم بدون کار کارشناسی و نظرخواهی از اهل فن یکدفعه این رشته را از زیرمجموعه فدراسیون کشتی خارج کنیم ضمن این که معتقدم 2 فدراسیون کشتی و پهلوانی نه تنها نباید موازی با هم کار کنند بلکه باید هم دل باشند.
وی افزود: فدراسیون پهلوانی ابزار و نیروی انسانی لازم را ندارد اما فدراسیون کشتی که زیرمجموعه اتحادیه جهانی است نیروی انسانی لازم را دارد لذا معتقدم رشته کشتی پهلوانی از فدراسیون کشتی تفکیک ناپذیر است.
به گزارش ایرنا رقابت های کشتی فرنگی جام تختی با حضور 109 کشتی گیر از چهارم بهمن در اندیمشک آغاز شده و تا امروز جمعه ادامه دارد.
9879/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.