به گزارش ایرنا محسن رضایی روز پنجشنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت سردار قدرت الله منصوری در مسجد النبی شهرستان ایذه اظهار داشت: باید با اتکا به جوانان، دست روی زانوی خود بگذاریم و بلند شویم.
وی با تاکید بر اینکه دولت ‌ها باید نگاه به بیرون از مرزها را متوقف کنند، افزود: دشمنان کشور این ‌بار از راه جنگ اقتصادی وارد میدان مبارزه شده ‌اند، نقشه آنها این است که با فشارهای اقتصادی، مردم را از حکومت جدا کنند.
رضایی با بیان اینکه تمام ملت ایران در شرایط کنونی باید مقاومت کنند، گفت: دشمنان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مقابله با مردم ایران روی آورده ‌اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمن این ‌بار از راه اقتصادی وارد شده‌ است زیرا می‌ داند از طریق نظامی راه به جایی نخواهند برد.
وی اضافه کرد: مردم پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و تا زمانی که مردم در صحنه باشند هیچ قدرت نظامی توان مقابله با ایران را نخواهد داشت.
رضایی هدف این جنگ اقتصادی را خسته کردن مردم دانست و گفت: دشمنان ایران اسلامی می‌ دانند در هر زمینه ‌ای مانند موشک وارد شوند، شکست خواهد خورد و با تجربه 40 ساله ‌ای که بدست آورده اند تنها راه ضربه به نظام را مسائل اقتصادی می‌ دانند.
وی وضعیت موجود را یک جنگ تمام عیار خواند و افزود: دولت، مجلس، قوه قضاییه و مردم باید همه باهم وارد صحنه شوند تا از این وضعیت عبور کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی افراد سودجو و فرصت طلب اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای در این شرایط به جای پرکاری، کم کاری می‌ کنند؛ در واقع مشکل را می ‌بینند، اختیار کافی هم دارند اما مشکل را حل نمی ‌کنند.
وی با بیان اینکه عده ‌ای در حال سوء استفاده از شرایط موجود هستند، افزود: امروز آمریکا روبروی ما ایستاده است و هرکسی که کم‌ کاری و سوء استفاده کند و برای رسیدن به منافع خود، منفعت مردم را زیر پا بگذارد در جبهه آمریکاست و خائن محسوب می ‌شود.
رضایی گفت: عده ‌ای در درون کشور درحال کارشکنی هستند و چوب لای چرخ نظام می‌ گذارند، این افراد همان هواداران آمریکا هستند که می ‌گویند ما از انقلاب اسلامی خسته شده ‌ایم و باید کاری کنیم که آمریکا وارد ایران شود.
وی افزود: دولت آمریکا از بیرون کشتی ‌رانی ما را ممنوع کرده و اجازه ورود دلارهای حاصل از فروش نفت را نمی‌ دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان ما در جنگ تحمیلی و مسائل دیگر نتیجه نگرفتند، اظهار داشت: ایران در مذاکرات برجام نیز متواضعانه حاضر شد و امتیازاتی نیز داد تا شاید راهی برای تجارت با دنیا باز شود.
وی افزود: اکنون یک قلدر پیدا شده که این تفاهم‌ نامه را کنار زده است؛ معلوم است وقتی چنین رفتاری با ملت و دولت ما می‌ شود باید چه کرد، ما باید دوباره موتور جهاد و مبارزه را روشن کنیم.
رضایی گفت: من در ایذه و در میان بختیاری ‌ها که از زمان مشروطه تاکنون در میانه میدان حضور داشته‌ اند اعلام می‌ کنم که امروز کشور ما نیاز به فداکاری دارد.
وی افزود: باید در 22 بهمن با حضور خود به دشمنان کشور و به ویژه رییس جمهوری آمریکا نشان دهیم که فشارهای آنها نه تنها نتیجه نداده است بلکه موجب حضور مردم در میدان شده است.
وی اضافه کرد: شاید مشاوران ترامپ به وی هشدار دهند که راه کنونی را ادامه ندهد که در صورت ادامه این راه ملت ایران وارد صحنه خواهند شد و طومار آنها را در هم خواهد پیچید.
رضایی اظهار داشت: ایل بختیاری سرداران زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که سردار منصوری یکی از آنها بوده است، وی زمانی که احساس خطر کرد کاملا گمنام و دور از هیاهوهای تبلیغاتی به سمت جبهه ‌ها حرکت کرد و خیلی زود با نشان دادن رشادت خود، مراتب پیشرفت را به سرعت طی کرد.
وی افزود: منصوری بعد از شهادت محمود کاوه، فرمانده تیپ ویژه شهدا در کردستان شد، وی فرماندهی لشکر پنج خراسان، فرماندهی سپاه امام رضا، فرماندهی قرارگاه منطقه ای ثامن جنوب شرق و فرماندهی قرارگاه منطقه ای ثامن شمال شرق را بر عهده داشت و تا آخرین نفس بدون وقفه از این نظام و انقلاب دفاع کرد‌.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار منصوری خدمات زیادی در طول عمر خود به کشور ارائه داد؛ این شهید حرف نمی زد عمل می کرد.
وی افزود: وقتی دشمن به ما حمله کرد اگر سنگرها را حفظ نمی‌ کردیم آنها تا سیاه‌ چادر‌های ما پیش می ‌آمدند؛ سردار منصوری با این تفکر در سنگرها ایستادگی‌ می کرد و با وجود صدمات فراوان، سنگر را خالی نمی ‌کرد.
رضایی با بیان اینکه سردار منصوری بیش از 100 ترکش در بدن خود داشت، اظهار داشت: بختیاری‌ ها تمام وجود خود را برای دفاع از اسلام و ایران گذاشته‌ اند و برای این کار لحظه‌ ای تردید به خود راه نخواهند داد.
مرحوم سردار منصوری از دوران دفاع مقدس ایثارگرانه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و پس از دوران هشت ساله مقاومت و ایستادگی، مسئولیت ‌های خطیری را در فرماندهی تیپ 21 امام رضا (ع)، فرماندهی لشکر پنج نصر و فرماندهی قرارگاه قدس برعهده داشت و از سال 1393 با حکم فرمانده کل سپاه به سمت فرماندهی قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شده بود.
به گزارش ایرنا سردار قدرت الله منصوری فرزند ایذه فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع)سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور روز یکشنبه 25 آذر دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.
9434/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.