به گزارش ایرنا برات قبادیان روز پنجشنبه در سومین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: نحوه عملکرد مدیران در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کشور و رونق اقتصادی بسیار تاثیرگذار است.
وی خواسته های خریدار، افزایش تولید کالا، نوآوری های مشترک و ساختارهای سازمانی را از اثرات بنیادین انقلاب چهارم بر بازارهای کسب و کار دانست و گفت: تولید محصولات جدید و متنوع، افزایش بهره وری، رقابت پذیری، امکان ایجاد مدل های کسب و کار جدید و کاهش زمان عرضه محصولات از دستاورد های بهره گیری از انقلاب صنعتی چهارم است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این کنفرانس تولید ناخالص داخلی هر کشور را از شاخص های تعیین جایگاه کشورهای برتر در اقتصاد دنیا دانست و گفت: ایران در این خصوص با 440 میلیارد دلار رقمی معادل 55 صدم درصد تولید ناخالص جهان را کسب کرده که این رقم با وجود ظرفیت های فراوان در کشور بسیار ناچیز است.
امیر حسین نظری افزود: معمولا رقابت پذیری بین المللی اقتصاد مدرن از نظر قابلیت تولید، جذب و فضاسازی دانش امکان پذیر است و ثابت شده که دانش و تکنولوژی یکی از شاخص های مهم در تعیین جایگاه کشورها در بحث توسعه پایدار است.
وی اظهار داشت: امروز کشورهای دارای بیشترین تولید ناخالص ملی بیشترین سرمایه گذاری را در بحث واحدهای تحقیق و توسعه انجام داده اند و سرمایه گذاری در این بخش ها یکی از آیتم ها خوب در جهت توسعه پایدار هر کشور محسوب می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر لزوم توجه و سرمایه گذاری در بخش مربوط به پژوهش گفت: سهم کشور ایران در بخش تحقیق و پژوهش ناچیز است که می طلبد با توجه به توانایی های موجود در کشور بحث تحقیق، توسعه، آموزش و پژوهش به صورت جدی تری در سازمان های فنی و سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری شوند.
وی با اشاره به ظرفیت های استان خوزستان در بخش های مختلف اظهار داشت: این استان نیمی از صنعت پتروشیمی را در خود جا داده و قابلیت ها و ظرفیت های بالفعل خوبی در زمینه سرمایه گذاری در بحث پتروشیمی ها دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه در استان خوزستان مکان یابی و ظرفیت شناسی مناسب برای سرمایه گذاری انجام نشده و این مهم باعث شده است که سرمایه گذاری ها هدفمند انجام نشوند.
گفتنی است شاخص وضعیت آمادگی شبکه‌ ای با استفاده از 53 نشانگر ارزیابی می شود که کیفیت بالای محیط تنظیم مقررات و کسب‌ و کار به ‌منظور تاثیر نفوذ کامل ICT درجامعه و اثر واقعی آن در اقتصاد، مقرون‌ به ‌صرفه بودن فناوری اطلاعات، مهارت‌ها و زیرساخت ها و آمادگی محیط از جمله این نشانگرها است.
واحدهای تولیدی نمونه استانی و کشوری در این کنفرانس تجلیل شدند.
قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از واحدهای تولیدی شهرک شماره سه اهواز بازدید کرد.
7158/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.