به گزارش ایرنا سرلشکر محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت شهید علی کمایی از شهدای حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت : این نبرد اقتصادی، جنگ ناجوانمردانه ای بوده که به نظام ما تحمیل شده است اما چهل سال پیش ملت ایران در انقلابی بزرگ به پیروزی رسیدند، 30 سال پیش در جنگ بزرگ دیگری پیروز شدند و اکنون نیز می‌توانند با روحیه جهادی از این جنگ اقتصادی نیز پیروز از میدان خارج شوند.
سرلشکر رضایی تصریح کرد: اگر بخواهیم در این جنگ اقتصادی پیروز شویم باید به پیروزی های گذشته نگاه کنیم؛ بی شک این جنگ اقتصادی سخت تر از شکستن رژیم شاهنشاهی و جنگ تحمیلی نیست و ملت می تواند از این گردنه نیز به سلامت عبور کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا دشمن بزرگی است و میلیاردها دلار سرمایه دارد اما اعتقادات جوانان ما نیز منحصر به فرد بوده و می‌توانیم با تکیه بر آن ، مشکلات را پشت سر بگذاریم.
وی تصریح کرد : عبور از این جنگ اقتصادی اصولی دارد که باید آن را بشناسیم ؛ باید ارتباط این جنگ اقتصادی با گرانی و مشکلات کشور را بررسی کنیم تا بتوانیم به راه برون رفت از این وضعیت دست پیدا کنیم.
سرلشکر رضایی گفت: روحانی پس از انتخابات ریاست جمهوری ، مسیری برای تعامل با غرب را آغاز کرد و قدرت های جهانی برجام را امضا کردند اما به یکباره فردی به جای اوباما روی کار آمد که زیر تمام قراردادها و تعهدات بین المللی زد و بدترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد .
وی ادامه داد: در اثر این تحریم ها کشتی های ایران نمی توانند به راحتی تردد کنند ؛ تخلیه بار و بار زدن محموله های بزرگ سخت شده است ، نفت را می فروشیم و باید به جای آن کالای اساسی دریافت کنیم و این در حالی است که دولت ما با دولت آمریکا پای میز مذاکره نشسته بود.
وی بیان کرد : دولتمردان آمریکا می‌خواهند با فشار اقتصادی ملت ایران را ناگزیر به تسلیم کنند ، اما این آرزو را به گور خواهند برد .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:متاسفانه مشکل ما تنها تحریم ها نیست بلکه مسایل داخلی نیز بر این مشکلات اضافه شده است که یکی از این مشکلات سوء استفاده برخی افراد از امنیت، انقلاب و اعتماد مردم است .
وی ادامه داد : در حال حاضر سوء استفاده گران نیز به دولت آمریکا اضافه شده اند؛ یک سری کارشکنی در کشور ایجاد شده و افرادی با ایفای نقش به عنوان ستون پنجم دشمن، در اداره امور کشور و خدمت رسانی به مردم اخلالگری می کنند تا با ایجاد نارضایتی عمومی به نظام ضربه بزنند و زمینه نفوذ دشمن را هموار کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : از این شرایط می‌توان نتیجه گرفت که تمامی مشکلات امروز کشور به نوعی زیر سر آمریکا است .
سرلشکر رضایی گفت: دشمن با این فرض که اساس اقتصاد ایران نفت است؛ در پی ضربه زدن به ما از طریق ایجاد مانع برای فروش نفت ، دامن زدن به معضل بیکاری در جامعه و ایجاد نارضایتی دربین کارمندان و نیروهای مسلح ناراضی است تا فضا برای آسیب مهیا شود.
وی افزود: در حال حاضر یک فرصت تاریخی در این جنگ اقتصادی وجود دارد؛ یک بار برای همیشه باید از شر اکتفا کردن به فروش نفت رها شویم؛ اگر در صنایع غیر نفتی پیشرفت کنیم نه تنها نفت را صادر نمی کنیم بلکه باتوجه به ظرفیت های موجود باید نفت وارد کنیم.‌
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌گفت: باید تولیدات غیر نفتی ملی را افزایش دهیم تا دشمنان به فکر آسیب رساندن به صنعت نفت به عنوان تنها صنعت درآمدزای ایران، نباشند.‌
وی گفت: اکنون از واردات قطعات تانک، سلاح ،موشک و مهمات ها جنگی رها شده ایم و تمام سلاح های ما داخلی و پیشرفته است چرا که برای صنعت دفاعی خود دیگر گدایی نمی کنیم.
سرلشکر رضایی گفت: این تحریم ها فرصت تاریخی است تا بتوانیم آن را به یک جهاد و انقلاب اقتصادی تبدیل کنیم ، جوان ایرانی اگر روحیه انقلابی و جهادی پیدا کند هیچ مانعی نیست که نتواند از آن عبور کند.
وی در خصوص توییت خود در فضای مجازی و اشاره به کربلای چهار و پنج گفت: این دشمنان هدفشان تخریب اینجانب نبود بلکه این ها شهادت طلبی را می‌خواستند زیر سوال ببرید؛ اکنون نسل سوم، چهارم و پنجم انقلاب مورد هدف دشمن است اما صداقت و اخلاص شهدا و مردان انقلابی ما همواره مانعی بر سر راه دشمن است .
وی ادامه داد: عده ای قصد دارند با کارشکنی شهادت طلبی و مبارزان مدافعان حرم را زیر سوال ببرند در حالی که جهاد است که می تواند موانع اقتصادی را از پیش روی ما بردارد .
وی گفت: برخی با اصرار بر نگاه به خارج باعث می شوند خلاقیت و نوآوری در داخل از بین برود؛ ما هیچگاه مخالف تعامل با خارج نبودیم اما با گدایی کردن مخالفیم؛ سرمایه خارجی بدون دیدن سرمایه های داخلی فعال نمی شود .
وی گفت: سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در هر کشوری بر اساس وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری در آن کشور اقدام می کند؛ سرمایه هم در‌ کشور ما فراوان است.
سرلشکر رضایی گفت:ما باید به جوانان گمنام انقلابی میدان دهیم، انرژی نخبگان کشور باید آزاد شود چرا که به دنبال آن جنگ اقتصادی به شکوه بزرگی تبدیل شده و تمام ذخایر نفت و گاز تنها برای ایران اسلامی شکوفا می‌شود.
وی ادامه داد: خوزستانی ها در انقلاب و دوران دفاع مقدس دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند و در این جنگ اقتصادی نیز باید دین خود را ادا کنند ؛ خوزستان منابع عظیمی در اختیار دارد و مردم باید وارد صحنه شوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نام تصریح کرد: خوزستان 80 میلیون جمعیت را می‌تواند به تنهایی اداره کند اما وقتی به مسایل و مشکلات آن رسیدگی نشود، مشکلات این استان بیشتر شده و به دنبال آن مشکلات کشور نیز افزایش می یابد.‌
وی درخصوص شهید علی کمایی گفت: این شهید والامقام از مدافعان و نیروهای کادر سپاه بود و زندگی وی با جهاد و فداکاری عجین شده بود و در‌حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز دلیرانه به شهادت رسید.
وی ادامه داد: اگرچه مقرهای تروریست ها با موشک هدف قرار گرفت و پشتیبان های آن ها نیز شناسایی و دستگیری شدند اما مبارزه با تروریسم همچنان ادامه دارد .
سرلشکر رضایی گفت: نظام اسلامی در شرایط کنونی نیازمند وحدت و همکاری همه ملت است ؛ اقوام بختیاری و عرب، شوشتری ، دزفولی و بهبهانی و سایر اقوام همواره در خوزستان در کنار یکدیگر بوده و هر زمانی ایران کوچک شده، خوزستان ایرانی باقی مانده است .
وی تصریح کرد : قوم عرب و بختیاری در طول تاریخ هیچگاه مقابل هم قرار نگرفته اند و وحدت در خوزستان همواره‌ مشاهده شده است .
وی به بررسی مشکلات خوزستان در سطح ملی اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال است که شورای راهبردی با حضور مسئولان استان تشکیل شده و تاکنون گامهای اساسی برای حل مشکلات اساسی در این استان برداشته شده و امید می رود سایر مسایل نیز کم کم حل شود.
آیین آبروی محله بزرگداشت شهید علی کمایی از شهدای حادثه تروریستی اهواز شامگاه چهارشنبه با حضور سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور جمعی از مردم اهواز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی نفت اهواز برگزار شد و در پایان این مراسم از خانواده شهید علی کمایی تجلیل شد.
/6002/7152
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.