وزارت نفت 9 قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان های نفتی به ارزش یک میلیارد دلار را روز سه شنبه با شرکت های داخلی امضا کرد.
به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی سه شنبه شب در همایش سران عشایر و طوایف آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، ماهشهر و هندیجان سرمایه گذاری انجام شده برای توسعه میادین نفتی را 5،5 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: سهم استان خوزستان از توسعه این میادین نفتی بیش از 2،5 میلیارد دلار از چهار میدان نفتی است .
وی گفت: 280 حلقه چاه و 50 دکل نفتی در این پروژه ها دیده شده که در هر دکل نفتی بین 200 تا 300 نفر مشغول بکار می شوند که در مجموع 15 هزار فرصت شغلی در این حوزه فراهم خواهد شد.
شریعتی با بیان اینکه از 33 میدان نفتی 26 مخزن در خوزستان واقع است گفت: با اجرای پروژه توسعه میادین نفتی در استان خوزستان تعداد قابل توجهی از جوانان شهرهای مختلف خوزستان در این حوزه مشغول به کار می شوند.
شریعتی در ادامه در خصوص مسایل و مشکلات گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه گفت: مسایل و مشکلات مرز های شلمچه و چذابه در حال پی گیری هستند و در این راستا جلساتی با طرف عراقی گرفته شد.
** مردم پشتوانه انقلاب اسلامی هستند
استاندار خوزستان همچنین با گرامیداشت چهلمین بهار انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید و تلاش و مبارزه اقشار مختلف مردم بوده که همواره از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است اما انقلاب اسلامی با موفقیت مسیر پیشرفت را طی کرده است. اما در مسیر مشکلاتی هم پیش آمده از جمله تحریم های اخیر که سنگین ، ناجوانمردانه و ظالمانه است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه ما جزو مردم هستیم و مشکلات را لمس می کنیم افزود: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات خوزستان بکار گرفته است..
وی گفت: در سه سال اخیر دولت بیشترین بودجه را به خوزستان اختصاص داده است بحث آبرسانی شهرهای آبادان و خرمشهر حل شد این طرح در شرایط عادی 14 سال طول می کشید اما ظرف یک سال و نیم به بهره برداری رسید.
استاندار خوزستان گفت: سال 98 بیشترین بودجه به استان خوزستان اختصاص داده می شود ضمن اینکه باران رحمت الهی سدهای خوزستان را پر آب کرده است . و امید است در تابستان آینده در حوزه مارون مجوز کشت صادر شود.
وی در بخش دیگری به اشتغال افراد بومی در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در جذب نیروی کار اولویت با افراد بومی است اما همبستگی ملی همیشه باید حفظ شود و نباید تفرقه ایجاد شود.
به گزارش ایرنا نشست سران عشایر و طوایف شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و هندیجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و نیز فرماندهان نیروی انتظامی، سپاه، روحانیون در خرمشهر برگزار شد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.